2016. jan 22.

Shonda Rhimes tud még meglepetést okozni

írta: tees06
Shonda Rhimes tud még meglepetést okozni

Grace klinika 12. évad félévad záró

Tudom, hogy már nem annyira aktuális a 12. évad értékelése, de gondoltam, hogy mivel hamarosan kezdődik ezért jó lesz feleleveníteni, hogy pontosan mi is történt. Igazából nem vagyok lenyűgözve az évadtól, sőt úgy hiszem, hogy majd most fog igazán elkezdődni. Olyan volt ez az évadkezdés, mintha egyfajta bemelegítő lett volna az évad második feléhez, és túl lassan haladtak. Nem történt igazából túl sok minden, vagy éppenséggel húzták az időt. Vegyük tehát sorba a történetszálakat.

Várható volt az, hogy az évad egyik legnehezebb része Meredith és Derek kapcsolata lesz. Azáltal, hogy Derek meghalt, egy elég komoly fordulat történt a sorozatban. Nekem tetszik az, ahogyan ezt megoldották, de tény, hogy Meredith karaktere kissé unalmas lett. Értem azt, hogy el kell költözni a közös házból, de sok motivációját kissé túlzásnak éreztem. Úgy éreztem, hogy kissé csak önmagával foglalkozik. Fontos az, hogy gyászoljon, de néha túlzásba esik. Valahogyan nem annak a nőnek ismertem meg a sorozatban, aki másokkal ordít azért, mert neki mennyire rossz. Érzelmes nő, de mindig erős maradt, viszont most ez nem teljesen így volt. Azonban az is tény, hogy évad legjobb része az volt, amikor Meredith vacsorát adott, és megismerkedett Penny-vel. Nekem ez a rész volt az, amelyik az összes többit vitte. Itt lényegében az összes többi szereplő kapott valamilyen apró részt, és mindenki haladt valamerre: Jackson és April beszélgettek, Arizona rájött, hogy mennyire magányos, de még Stephanie és Jo barátsága is kapott szerepet.

graceklinika12_01_6.jpg

April és Jackson szál esetén éreztem, hogy nem lesz kifizetődő az ultimátumra épülő házasság. Most pedig szenvednek is, bár mivel nekem egyik kedvenc szereplőm Kepner, ezért remélem, hogy meg fogják oldani. Biztosan lesz ebben is majd valamilyen csavar, de hiszem, hogy jó párost alkottak együtt. Érdekes fordulat lenne az is, hogyha visszatérne Matthew valahogyan a sorozatba, de az tény, hogy az évad második felében fontos szál lesz az ő kapcsolatuk. Az utolsó részben is hallhattunk egy veszekedést kettejük között, amelynek biztosan lesz folytatása.

Érdekesen alakult Arizona és Callie kapcsolata is, hiszen tökéletesen meg tudták oldani a munkakapcsolatot, de Arizona esetén lehetett érezni, hogy rádöbbent, itt az ideje továbblépnie. Vicces volt az, hogy Richard volt az, aki segített neki a randizás esetén, de szép próbálkozás volt. Azonban sokkal érdekesebb a Penny szál, hiszen ő egy fontos szereplő lesz. Ő volt az, aki kezelte Dereket, és ezt Meredith-en kívül senki sem tudta. Egy ideig legalább is nem tudták. Természetesen a többség nem ez alapján ítéli meg, de nem egy könnyű belépő volt ez a számára. Nem szerzett ezzel ugyanis barátokat, hiszen Dereket mindenki szerette. Azonban mindenképpen érdekes az is, ahogyan a kapcsolata alakul Callie-vel. Nekem valahogyan nem tűnik hosszú életűnek ez a kapcsolat, és még Penny-t sem kedveltem meg. Pontosabban kissé semleges karakter számomra annak ellenére, ahogyan belépett a sorozatba. Szerintem ő még igazán nem mutatta meg magát, de talán majd ez is az évad második felében.

graceklinika12_6_4.jpg

A sorozatban idén leginkább az tetszett, hogy végre Bailey főnök lett. Tetszett az, hogy kezdetben megijedt a versenytől, majd a felelősségtől, de aztán felülemelkedett rajta és amolyan igazán Bailey-s módon megoldotta az egészet. Talán az összes szereplő közül ő az, aki leginkább alkalmas most erre a pozícióra, de biztos vagyok benne, hogy ez is tartogat még meglepetéseket számunkra. Kissé megváltozott a karaktere, de nem mondanám azt, hogy rossz irányba. Szimplán főnök lett, és ez teljes mértékben meglátszódik rajta.

Jo és Alex kapcsolatáról nincs sok mondanivalóm. Sejtettem, hogy ők ketten jó úton haladnak, és remélem, hogy nem lesz ebben a kapcsolatban semmiféle bonyodalom. Néha a dráma műfaj esetén is túl sok már a dráma, és ezt többször is éreztem a Grace klinika esetén, hiszen a sorozat esetén még nem volt egy problémamentes terhesség sem. Nekem ez kissé túlzás, és remélem, hogy ez úttal lesz egy olyan esküvő, ahol nem lesz semmiféle bonyodalom. Néha jobb az, ha nincsen semmi dráma.

graceklinika12_05_1.jpg

Mindent összevetve az évad második felében azonban Amelia tartogatja a legnagyobb meglepetést. Újra elkezd inni, vagy pedig sikeresen átvészeli? Derek halála ugyanis a sokkal jobban megviselte őt, mint azt kimutatja a felszínen. Az utolsó részben pedig ismét pohárhoz nyúlt, igaz kisebb segítséggel. Hiszem, hogy az új szívsebész nem adott volna neki alkoholt, hogyha tud a betegségéről, és ez bizony újabb konfliktus lesz közte és Owen között. Valójában azonban az kérdéses, hogy mi lesz így Amelia-val.

Nem érzem erősnek az évad első felét, mert valójában mindenki esetén azt lehet elmondani, hogy majd meglátjuk mi fog történni. Olyan, mintha semmi sem történt volna a 11. évadzáró óta, amely sok kaput nyitva hagyott. Most is ugyanígy nyitva vannak ezek a kapuk, bár sejtéseink lehetnek, de Shonda Rhimes mindig tud meglepetést okozni.  

Szólj hozzá

Film Grace klinika Shonda Rhimes