2016. okt 09.

Könyvmoly Párbaj 2016 – Well done

írta: tees06
Könyvmoly Párbaj 2016 – Well done

A múlt hét szombaton befejeződött a Könyvmoly párbaj idei évfordulója, és ebben a bejegyzésben a tapasztalataimat fogom összegezni ezzel kapcsolatban. Emlékszem, hogy tavaly kissé nehezen állítottam össze a listámat, mert alapjáraton nem szeretem tervezgetni, hogy mit szeretnék olvasni majd hónapokkal később, de azt szintén nem akartam, hogy felírjak olyan regényeket, amelyek az elkövetkezendő pár hétben akarok olvasni. 11 könyv ugyanis nem sok, és viszonylag gyorsan lehet teljesíteni, de nekem most kicsit csúszott. Ahogyan a havi összegzésben is említettem, az utolsó napon töltöttem fel az utolsó regényemet. Igazából az előző fordulónál tapasztaltam meg azt, hogy tettem fel néhány regényt a listámra, amelyekhez később nem igazán volt kedvem. Tavaly pedig ezzel kapcsolatban már tapasztaltabb voltam, ugyanis ezeket a kétes regényeket a B listámra pakoltam, és inkább olyan könyveket raktam az A listára, amelyeket már régóta szeretnék elolvasni. Nem pedig azokat, amelyek hamarosan meg fognak jelenni, és már várom. 2015-ben ugyanis ezzel is úgy jártam, hogy nagyon lassan akarták csak kiadni az egyik regényt, és folyamatosan tolták. Így tavaly októberben már sokkal tudatosabban állítottam össze a listámat. A következő könyvek voltak tehát az A listámon. 

  1. Fredrik Backman - Az ember, akit Ovénak hívnak
  2. James Dasher – Tűzpróba
  3. Jodi Picoult – Szelíd vadak
  4. Jodi Picoult – Tizenkilenc perc
  5. Gayle Forman - Ha maradnék
  6. George R. R. Martin – Lázálom
  7. Michael Peinkofer - Gryphony – A griff bűvöletében
  8. Markus Zusak – A könyvtolvaj
  9. Suzanne Collins - Futótűz
  10. Veronica Roth – A lázadó
  11. Emma Donoghue - A szoba

Bár tavaly októberben azt terveztem, hogy majd a B listáról is mindent elolvasok, ez mégsem sikerült. Megnéztem, hogy a 2015-ös listám esetén is szintén hat regény maradt ki, de valójában azok közül mára csak kettőt nem olvastam. Hiába, túl hosszú a kívánságlistám, és túl kevés az idő olvasásra. Valójában az az érdekes, hogy most egyáltalán nem követtem, hogy  mi mindent írtam fel az A vagy a B listámra, és csak úgy kedvem szerint olvastam. Időnként meg is lepődtem, amikor olvastam egy könyvet, és utána fel akartam tölteni a közös weboldalra, de rájöttem, hogy eredetileg se az A, se a B listára nem írtam fel. Ez jól példázza azt, hogy néha szétszórt voltam az elmúlt hónapokban.

7527343580a0bc6c001841c943ea1ec5_1.png

A B listám pedig a következő volt idén:

  1. Agatha Christie - A Bertram Szálló
  2. James Dasher – Halálkúra
  3. Jesse Andrews - Én, Earl és a csaj, aki meg fog halni
  4. Joe Navarro - Beszédes testek
  5. Jodi Picoult – Elrabolt az apám
  6. John Grogan - Marley meg én
  7. Gayle Forman – Hova tűntél?
  8. Gerald Seymour - Tagadható halál
  9. Suzanne Collins – A kiválasztott
  10. Veronica Roth – A hűséges
  11. Ken Kesey - Száll a kakukk fészkére 

Röviden csak ennyit szerettem volna ebben a bejegyzésben, és majd legközelebb folytatom, hogyha elindult a következő párbaj. Ha jelentkeztem, akkor majd közzéteszem a listámat, mert igazából fejben már most tervezgetem, hogy mit szeretnék felrakni rá. Most is tartom magam ahhoz majd, hogy minél sokszínűbb legyen műfajilag, mert ez a 2016-os listám esetén nagyon bevált. Leginkább ez volt az, amiben változtattam 2015-höz képest. Ez pedig különösen jó döntés volt.

Az előző évi Könyvmoly Párbajon bejegyzésem itt érhető el. 

Szólj hozzá

Könyvmoly Párbaj