2017. feb 04.

Havi összegzés – január

írta: tees06
Havi összegzés – január

Apró változtatást iktattam a havi összefoglalómba, ugyanis mostantól nem választok Hónap könyvét. Az elmúlt két évben rendszeres volt, de valójában kissé beleuntam. Sokszor nehéz volt csak egyet kiválasztani, így ilyen téren változtatok ezeken a havi összefoglalókon. A változás elkerülhetetlen. Mindezek mellett januárban nem voltam túlságosan aktív, és ez most sajnos egy ilyen időszak lesz. Sok minden összegyűlt a mindennapokban, és nem mindig akad elég időm írásra. Sőt, ebben a hónapban nem is voltam túlzottan kreatív hangulatban sem. Kissé válságban vagyok, mert nehezen találok olyan könyvet, amely úgy igazán magával ragadna, és éppen emiatt most az írás is nehezebben megy. Hanyagoltam a blogot, amelynek nem örülök annyira, de erőltetni nem akartam.

blog.jpg

Az elmúlt egy hónapban két listás összeállításom volt, amelyekben a 2016-os legemlékezetesebb olvasmányaimat összegeztem. Szép évet zártam, amellyel teljes mértékben elégedett vagyok. Most kissé nehezebben indul az év számomra, de remélem nem lesz semmiféle fennakadás. Szimplán túl sok minden vár rám, ami miatt nem szeretnék panaszkodni. A két listás összeállításomat továbbra is ajánlom:

Legek lista - 2016 top könyvei - első kör: Ebben a listában főleg aszerint válogattam, hogy mi volt az, amit ti szerettetek tőlem olvasni. Megtalálhatóak benne a legolvasottabb bejegyzéseim, a leghosszabb vagy a legrövidebb olvasmányaim is, de a legkreatívabb bejegyzéseimet is kiemeltem.

Legek lista - 2016 top könyvei - második kör: Ebben a listában pedig főleg olyan regényeket szedtem össze, amelyek már inkább kategóriákba vannak rendezve. Megemlítem a kedvenc idegen nyelvű regényeket, a krimiket, ifjúsági köteteket és még sorolhatnám. Nagyon sokféle történetet említek, és biztosan sokan találnak kedvükre valót.

books-sized02.jpg

Ahogyan említettem, ettől a hónaptól kezdve nem választok Hónap könyvét, de azért az olvasmányaimról röviden mindig írni fogok. Összesen hat regényt olvastam, de ezek most eléggé könnyed olvasmányok voltak. Sőt, befejeztem Magnus Bane novellákat, és hamarosan várható lesz arról egy bejegyzés.

Veronica Roth: A hűséges – A harmadik befejezett disztópia sorozatom, de valójában nem voltam elégedett. Nekem a legelső kötet a kedvencem, és továbbra is érzem azt, hogy a sorozat az előrehaladtál egyre rosszabb lett. Ezzel a befejezéssel nem teljesen vagyok elégedett, mert több kérdést is nyitva hagyott.

Cressida Cowell: Így utazz sárkányviharon – Ha választanék Hónap könyvét, akkor biztosan ez lenne az, mert nagyon magával ragadott a történet. Mindig szívesen olvasom a szerző regényeit, de ez most különösen tetszett. Várom a folytatást.

tumblr_inline_nt096ilwqs1r1ud9b_540.jpg

Jenny Downham: Before I Die – A héten írtam erről a történetről, amely nagyon elgondolkodtató, de kissé sablonos volt számomra. Nem értettem bizonyos részletek miértjét és fontosságát, de a könyv üzenete nagyon is megfontolandó.

Roald Dahl: A barátságos óriás – Aranyos mese, de nekem nem volt igazán emlékezetes. Többet vártam, ami talán az óriási reklám miatt lehetséges, de ettől eltekintve is kíváncsi vagyok még a szerző további történeteire. Majd jobban szétnézek, hogy melyikkel is folytassam.

Az utolsó két Bane krónikák novellával kapcsolatban pedig csak annyit, hogy hamarosan írok róluk. Még kissé gondolkodom, hogy mit is emeljek ki spoiler nélkül.

Szólj hozzá

Összegzés Roald Dahl Jenny Downham Veronica Roth Hónap könyve Cressida Cowell