2017. júl 07.

Miért csalódtam a legújabb Harry Potter ”kötetben”?

írta: tees06
Miért csalódtam a legújabb Harry Potter ”kötetben”?

Cím: Fantastic ​Beasts and Where to Find Them (Legendás állatok és megfigyelésük)

Szerző: J. K. Rowling

Kiadó: Little, Brown Books

Oldalszám: 294 oldal

Kiadás éve: 2016

Aki ismer, tudja, hogy az egyik kedvenc szerzőm J. K. Rowling és nem hiába imádom a sorozatát. Többször is újraolvastam már a köteteit, sőt a krimijeit is nagyon szeretem. Azonban kissé úgy érzem, hogy az elmúlt időszakban próbálnak minél több pénzt lehúzni a rajongókról. Örültem, amikor megjelent a Harry Potter és az elátkozott gyermek, sőt a legújabb filmet is vártam. A Legendás ​állatok és megfigyelésük c. film tetszett, bár tény, hogy nem ez volt a legizgalmasabb film, amit életemben láttam. Azonban teljesen váratlanul ért, amikor megjelentették a forgatókönyvet is. Tudtam, hogy a kötet, amit a kezembe fogok venni a film forgatókönyve lesz, de úgy érzem, hogy ez nem a rajongókról szólt. A szerző mindig is azt mondta, hogy számára az olvasóinak való örömszerzés az egyik legfontosabb, és talán ezért is imádjuk mai napig a sorozatot. Nem összecsapott munka, és nem akart minél több kötetet megjelentetni a sorozatból. Csak annyit, amennyit fontosnak tartott a történettel kapcsolatban. Azonban miért is vagyok csalódott? Azért, mert a Legendás ​állatok és megfigyelésük c. kötet nem szólt többről, mint csak az üzletről. Ez pedig elszomorít.
fantastic_beasts_11_a.jpg

1926-ot írunk. Amikor az ifjú magizoológus, Göthe Salmander megérkezik New Yorkba, még csak nem is sejti, hogy az eseményeknek milyen különös láncolatát indítja el. Mágikus bőröndjéből ugyanis kiszökik néhány varázslény, akiknek üldözése közben ő és újdonsült barátai sokkal nagyobb veszedelmekkel is szembekerülnek, mint amekkorát egy szerelmes randalór vagy egy aranytól megrészegült orrontó furkász jelent. A Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskola könyvtárának népszerű darabja, a Göthe Salmander által írt Legendás állatok és megfigyelésük adott ihletet J.K. Rowlingnak, a Harry Potter-könyvek szerzőjének e forgatókönyv megírásához. Rowling csodálatos világának rajongói lapról lapra élvezhetik az írónő megkapó humorát, varázsvilág-építő fantáziájának működését és mély, megértő szeretetét úgy a pálcaforgató, mint a varázstalan emberek iránt. Lebilincselő olvasmány és igazi kuriózum minden gyűjtő számára.

Egyáltalán nem volt lebilincselő olvasmány, illetve nem abban az értelemben, amelyben hittem. Amikor elkezdtem olvasni kötetet, még kezdetben élveztem. Azonban egy idő után unalmassá vált. Ez ténylegesen csak egy forgatókönyv. Semmi több. Nem is lenne ezzel baj, hiszen tudtam, hogy mit veszek a kezembe, de igazán színesíthették volna illusztrációval, vagy különféle kulisszatitkokat, interjúkat is megoszthattak volna. Tetszett a könyv illusztrációja, de valójában én kevésnek éreztem. Úgy éreztem, hogy a készítők rájöttek arra, hogy biztosan szívesen olvasnák az emberek ezt a történetet, így hát megjelentették, de mindenféle extra nélkül. Ha korábban a könyvek megjelenése mindenféle eladási rekordot megdöntött, akkor biztosan lesz, akit érdekelni fog ez is. Így tehát ez a kötet nem szól többről, mint a gyors és egyszerű pénzszerzésről. J. K. Rowling megírta a forgatókönyvet a filmeseknek, majd úgy ahogy volt, megjelentették. Bár szó mi szó, kapott egy szép oldalmargós díszítést. Valójában, ez engem egyáltalán nem bilincselt le.
fb-final-trailer-niffler-slide.gif

Csalódott vagyok, de leginkább azért, mert annyira sok mindent ki lehetett volna hozni a kötetből. Igazán kiegészíthették volna egy – egy filmes illusztrációval, vagy a könyv végére készíthettek volna interjút a színészekkel. Engem érdekelt volna egy esetleges rövidebb interjú, vagy csak megjegyzés a szereplőkkel, hogy milyen érzés is volt részese lenni ennek a világnak. Ugyanis azon kívül, hogy visszatérhettünk Rowling által teremtett varázsvilágba, nem hozott sok újat a történet. Szerettem a legendás állatokat benne, de róluk is el tudtam volna képzelni egy – egy színesebb, mesékbe illő rajzokat. Értem, hogy a történethez nem tudtak volna túl sok pluszt hozzátenni, hiszen ez csak egy forgatókönyv, de a kinézethez igen is lehetett volna. Ez azonban nem volt fontos számukra. Inkább a gyors megjelenés. Olyan ez, mintha egy szerző az előre megírt vázlatát jelentette volna meg a regénye helyett könyv formában, amely csupán egy vázlat maradt. Nekem éppen emiatt sok hiányérzetem volt.
158606_1478462571_0707.jpg

Mindezek ellenére meg kell említenem azt is, hogy szeretem a történetet, és várom a folytatást. A szereplőket szeretem, és drukkolok Queenie és Jacob kapcsolatának, de kíváncsian várom azt is, hogy mi fog történni Göthe-vel. Bár az volt az érzésem, hogy ez csupán egy bevezető rész, de úgy hiszem, hogy lesz még bőven izgalom benne. Várom Dumbledore megjelenését, és Grindelwalddal való összecsapását is, de abban biztos vagyok, hogy az esetlegesen megjelentetett jövőbeni forgatókönyveket nem fogom elolvasni.

Szólj hozzá