2017. sze 02.

Nyárösszegzés

írta: tees06
Nyárösszegzés

Kissé eltűntem most az elmúlt napokban, ugyanis összesűrűsödtek most az események. Egy darabig nem voltam itthon, így ezért sem tudtam írni, és utána rendbe kellett ismét szedni a dolgokat. Nehéz visszarázódni a hétköznapokba, de mindenképpen írni akartam egy nyári összegzést. Sok minden történt, és bár nem olvastam annyi könyvet, mint tavaly ilyenkor, de azért volt egy – két kedvenc olvasmányom. Éppen ezért ebben a bejegyzésben állítok egy toplistát, illetve egyéb bejegyzéseimmel kapcsolatban is készítik egy kis számvetést.

book-wallpapers-hd_2.jpg

Összesen 11 regényt olvastam a nyáron, amit kissé sajnálok, ugyanis tavaly kétszer ennyi könyv került a kezembe, de idén lényegében júliusban kezdtem a nyarat és addig időm nem volt könyvet olvasni. Júniusban mindössze egyet olvastam, és azt is még májusban kezdtem el. Korábban is írtam, hogy sok volt a tennivalóm, és ez emiatt is alakult így, valamint kevesebb kedvem is volt, mert folyamatosan olyan regényekkel találkoztam a nyáron, amelyekkel nem voltam teljesen elégedett. Lehet, hogy kissé kritikus voltam, de nagy csalódásaim is voltak a nyáron. Ezzel kapcsolatos az első top listám is: Emlékezetes olvasmányom, amelyekben csalódtam

  1. Camilla Läckberg: A toronyőr -  A szerző regényeit nagyon szeretem, és eddig mindegyik kellemes meglepetés volt, de most ez a kötet nem jött be. Bár azóta megvettem a Jéghercegnő c. kötet is, és lehetséges, hogy hamarosan sort is kerítek rá. Azonban ez a rész számomra unalmas volt, és túl sok volt benne a kiszámítható részlet. Bővebben itt
  2. J. K. Rowling: Legendás állatok és megfigyelésük - Bár a film tetszett, de a kötet egyáltalán nem jött be. Leginkább azt éreztem, hogy pár ezerért megjelentették a forgatókönyvet, és ez által lehúzták kissé a rajongókat. Nem szép dolog, de részletesebben olvasható erről itt.
  3. Rácz-Stefán Tibor: Túl szép - Szerettem volna, de nem tudtam szeretni ezt a kötetet. Így jellemeztem leginkább a regényt, amelyet nemrégen fejeztem be. Bár olvasmányos volt, de számomra semmit nem adott. Részletesebben itt.  

1346925087_0_813_1.jpg

Tavasszal nem túl sok időm volt a blogra, és most nyáron indítottam újra egy kisebb szünet után. Valójában több változás is történt a blogon, de talán a leglátványosabb az, hogy a nyáron nem írtam havi összegzéseket. Igazából nem volt hozzá kedvem, mert úgy éreztem, hogy nem olvastam túl sokat és nincs túl sok mindem, amiről szeretnék írni. Inkább meghagytam mostanra az összegzést. Szerintem ezt továbbra is így fogom csinálni, mert gyakran nincs időm hónap elején, végén írni pluszban arról, hogy korábban mikről is írtam. Inkább tartalmasabb bejegyzések felé hajlok, és több olyan cikket is terveztem, amelyek számomra és számotokra is érdekesebb lehet. Egyik ilyen volt a könyvtárakról írt két bejegyzésem.

  1. Először Hollandia két könyvtáráról írtam, amelyek leginkább azért keltették fel a figyelmemet, mert igazán egyediek építészetileg. Mind a kettővel kapcsolatban gyűjtöttem néhány plusz információt, amelyek további érdekességként is szolgálnak. Bővebben itt
  2. Legutóbb pedig Svájc egyik legrégebbi könyvtára, a Sankt Gallen-i könyvtár, amelynek a történetéről és jelentőségéről is írtam. Mindezek mellett az épület is kiemelkedő jelentőséggel bír építészetileg.  Bővebben itt

tumblr_n3f5l8xaz31r2idzvo7_1280_1.jpg

Továbbá többféle bejegyzés is született az eltelt két hónap alatt. Az egyik kedvencem a 11 + 1 könyvmoly, akik közül minimum egyet te is imádsz c. bejegyzés volt. Több olyan kedvencről is olvasható benne, akiket sokan szeretünk, és talán meglepetést is okozhat egy – két tény. Szeretek ilyen bejegyzésekkel foglalkozni, mert sok újdonsággal találkozom bennük. Bővebben itt

img_20170717_141636_1.jpg

Egy valamivel egyedibb és kreatívabb bejegyzés volt a könyvjelzőkkel kapcsolatos ötletem. Hirtelen jött, és gyorsan meg is írtam, hogy mennyiféle tárgyat is használhatunk könyvjelzőnek. Bővebben itt.

Végül pedig szintén egy listás bejegyzés volt J. K. Rowling és Harry Potter születésnapjának alkalmára az az összeállításom, amelyben összegeztem, hogy mi mindent is tanított a sorozat 7 kötete. Bővebben itt

0758d44c6b3be9e885abf673d2c9a7b7_1.jpg

A bejegyzés végére hagytam egy rövid, nyári top listát. Ahogyan fentebb is említettem, nem olvastam túl sok könyvet a nyáron, de ez nem jelenti azt, hogy ne lettek volna kedvenceim. Az az igazság, hogy régen olvastam olyan könyvet, ami azonnal megfogott és beszippantott, de most ez kicsit várat magára. Ha tudtok jó könyvet, akkor nyugodtan ajánljátok nekem. Nem vagyok olvasási válságban, de régen olvastam igazán jó könyvet. Azonban a nyári top hármas, emlékezetes nyári olvasmányaim a következők:

  1. Camilla Läckberg: Ártatlanok - Érdekes, hogy a szerzőtől van egy könyv a nyári csalódások és örömök között is. A történet számomra a szöges ellentettje volt A toronyőr c. regényének, mert itt kaptam egy izgalmas nyomozást, múltbeli rejtélyeket és generációkon átívelő családtörténeteket, valamint még a szereplők élete is érdekes volt. Kihagyhatatlan a sorozatból. Bővebben itt
  2. Fredrik Backman: A hazavezető út minden reggel egyre hosszabb - Az egyik kedvenc szerzőm, aki még soha nem okozott csalódást nekem. Ez a rövid novella körülbelül egy – két órás olvasmány, de annál hasznosabb. Elgondolkodtató, és bár kissé sablonos a mondanivaló, de mégis érezni benne az egyediséget. Szép munka. Bővebben itt
  3. Kristina Ohlsson: Az Ezüstfiú - A sorozat első kötete is nagy kedvenc volt, és ez is az lett. Gyerekeknek szóló történet, de ez egyáltalán nem jelenti, hogy felnőttek ne olvashatnák. Mindenkinek bátran ajánlom. Bővebben itt
Szólj hozzá

könyvjelzők Svájc Harry Potter Hollandia Könyvmoly Kristina Ohlsson J. K. Rowling Fredrik Backman Camilla Läckberg Rácz - Stefán Tibor