2017. sze 23.

Emlékeztető a 13. évadról

írta: tees06
Emlékeztető a 13. évadról

 Hamarosan ismét elkezdődik a 14. évad, és mivel idén kimaradt az évad összegző írásom, ezért most felelevenítem, hogy mégis mi történt a 13. évadban. Összességében sokkal jobban élveztem ezt az évadot, mint az előzőt, bár itt is azt éreztem, hogy kissé döcögősen indultunk, de valójában egy egészen élvezetes és izgalmas évadunk volt. Volt benne jó pár fordulat, egészen sok olyan is, amit nem vártunk volna.

greys-anatomy-na-netflix.jpg

  1. epizód: Leah Murphy visszatér 

Ahogyan fentebb is említette, számomra eléggé lassan indult ez az évad és körülbelül ez volt az első olyan pillanat, amire jó, ha emlékszünk. Leah még a 10. évadban távozott, miután nem volt elég jó a programhoz, viszont a 13. évad elején visszatért. Nagy meglepetés volt, és kíváncsian várom, hogy milyen fordulatok lesznek vele kapcsolatban. Pláne úgy, hogy a 13. évadban a rezidensek többsége háttérbe szorult, és talán majd most. Mindenesetre a visszatérése érdekesre sikeredett.

  1. epizód: Ismeretlen nő a műtőben (Richard, Edwards és Meredith) 

Az évadban volt többször is olyan rész, hogy néhány szereplő került előtérbe. Ezek különösen tetszettek, mert sokkal személyesebbek volt, mint más esetben szoktak lenni, és ennél a résznél is egy kicsivel többet tudhattunk meg a szereplőkről. Richard a kezdetektől jelen van, de mégse tudunk róla túl sok mindent. Edwards szintén jelen volt évek óta, de túl sok minden róla sem derült ki, azonban ebben a részben is talán a legemlékezetesebb pillanat Meredithé volt. Azt hiszem, hogy még ez kellett Derek halálával kapcsolatban, hiszen mégis csak több mint 10 évadot építettek a kapcsolatukra. Ez pedig nem múlik el nyom nélkül.

  1. epizód: A börtönben 

Ismételten csak azt tudom elmondani, amit fentebb is. Különösen felkeltették a figyelmemet ezek a személyesebb részek, és ez is éppen ezért volt emlékezetes. Az epizód része tartogatott egy rejtélyt, de számomra az volt a legemlékezetesebb, amikor Arizona beszélt a tinédzser lány anyjával, és közölte vele, hogy legalább az unokáját ne hagyja cserben, ha bajba kerül. Sajnos erről videót nem találtam.

  1. epizód: Alex nincs a börtönben 

A 10. részben való bejelentés után, a 11-ben előtérbe került, hogy mégis hová lett Alex. Valójában nekem egyáltalán nem tetszett ez a történetszál, és nagyon untam. Feleslegesnek ítéltem meg, hogy Alex börtönbe kerül, és megy a huzavona ekörül, majd végül Deluca meggondolja magát. Unalmas volt, de ha másra helyezték volna a hangsúlyt, vagy máshogy írják ki Jo Wilsont alakító színésznőt a terhessége miatt, akkor talán jobb is lett volna. Sőt, én magam nagyon feleslegesnek tartottam azt is, hogy szétszedték őket Alexszel.

  1. epizód: Arizona és Eliza 

Egy újabb olyan rész az évadból, amit nem igazán kedveltem. Kevés olyan szereplő volt az évadok során, aki ennyire ellenszenves volt nekem, mint Dr. Eliza Minnick. Egyáltalán nem volt benne olyan, amit szerettem volna, és nem is tetszett, hogy Arizonát vele akarják összehozni. Szerencsére azonban az évad végén távozott, és remélem, hogy a következőben sem fog visszatérni. Lehet, hogy jó páros lett volna Arizona és Eliza, de remélhetőleg nem tudjuk meg.

  1. rész: Maggie édesanyja 

Szintén egy olyan szelet az évadból, amikor inkább csak egy szereplőre koncentráltak, és ennek is különösen örültem. Már akkor is megkedveltem Maggie édesanyját, amikor először tűnt fel, de a későbbi visszatérése drámai lett. Nagyon jó karakter volt, és kiválóan eltalálták a színésznőt is. Az egyik kedvencem volt az évadból, és örültem, hogy megismerhettük. Maggie karaktere is sokkal teljesebb lett, és ez az egy – két rész sokat adott hozzá. Sokkal teljesebb lett számunkra.

  1. rész: Meredith és Riggs 

Az évad egyik középpontjában állt Meredith és Riggs kapcsolata, valamint ennek titokban tartása. Számomra ez is kissé idegesítő volt, mert nem értettem, hogy miért nem beszélt Meredith hamarabb a húgával. Sőt, Maggie eléggé túlreagálta az egészét, hiszen kettejük között semmi sem volt. Azonban kétségtelen, hogy Meredith és Riggs kapcsolata érdekes volt, és nagyon jól alakították. Fokozatosan ismerték meg egymást, és különösen kedvencem lett, amikor Lexieről mesélt neki. Aprólékosan haladtak, és tetszett a kettejük közötti párhuzam is. Éppen ezért volt különösen nagy fordulat a befejezés.

  1. rész Megan életben van

Egy nem várt fordulat volt, hogy Megan életben van. Nekem ezzel kapcsolatban azonban Owen és Amelia kapcsolata tetszett, ugyanis végre összeszedte magát Amelia és melléállt. Nem értettem, hogy ő is miért hisztizett az egész évadban, és olyan nevetséges volt az egész szál. Természetesen tudom, hogy a színésznő itt is terhes volt, de nekem tetszett volna az a fordulat, hogyha beleírják a terhességét. Már az a rész is különösen kedvencem volt, amikor Amelia azt hitte, hogy talán terhes.

  1. rész: Edwards távozása 

Valójában a legemlékezetesebb számomra Edwards távozása volt. Szerettem az ő karakterét, és sajnálom, hogy végül elhagyja a sorozatot. Szerintem az egyik legjobb karakter volt, és már a megjelenése legelején is éreztem, hogy az ő szerepéből még nagyon sok mindent ki tudnak hozni. Azonban tetszik az a fordulat, ahogyan végül elhagyja a sorozatot. Szeretne magával is foglalkozni, és nemcsak másokkal. Annak pedig különösen örülök, hogy nem ölték meg, mert gyakori ez a sorozatban, amikor valaki távozik. Így pedig lett egy tökéletes példa arra, hogy hiába vagy kiváló a szakmádban, hogyha ettől mégsem érzed magad teljesnek.

Végezetül pedig ne felejtsük, az új évad szeptember 28-án érkezik, és ha jól rebesgették, lesz egy – két visszatérő karakter is.

Szólj hozzá

sorozat Film Grace klinika