2015. jan 01.

Évértékelés 2014

írta: tees06
Évértékelés 2014

Eltelt egy újabb év, így hát én is megteszem a 2014-es évértékelésemet. Izgalmas évem volt, szinte soha sem unatkoztam, és ez meglátszott a blogomon is. Sajnos csak az utóbbi fél évben tudtam elkezdeni ismét írni, de azt hiszem, hogy azóta egész jól megy. Próbáltam mindig új bejegyzést hozni, hogyha tudtam és volt időm. Mindezek mellett próbáltam terjeszkedni is, és már megtalálható vagy twitteren (tees06), molyon (tees06) és facebookon is. Az utóbbi pár napban sajnos több problémám is adódott (mindezekbe nem mennék bele, mivel eléggé padlóra kerültem), így nem tudom, hogy pontosan mikor fog érkezni újabb bejegyzés. Jelenleg Ransom Riggs Vándorsólyom különleges gyermekei c. könyvét olvasom, de leginkább kedvhiány miatt lassan haladok. A könyv tetszik, bár nem az, amire számítottam. Ígérem, igyekezni fogok. Kívánok mindenkinek szebb, jobb és boldogabb új esztendőt, mint a tavalyi volt.

Az évértékelésemként pedig két ötös toplistával jelentkezem. Az első a blog olvasottsága által mért bejegyzések listáját mutatja. Itt csak a könyvekkel kapcsolatosakat néztem, és más átfogó témákat nem említettem meg a listában.

Top 5 olvasottság szerint:

A második listám már érdekesebben alakult. Tulajdonképpen azt néztem, hogy mennyire maradtam emlékezetes számomra az adott könyv. Különös módon nagy hasonlóság van ebben a listában és az előzőben is. Talán nem véletlen, hogy az, ami nagyobb benyomást keltett rám, jobban érdekelte az olvasókat is. Jared Cade Agatha Christie-ről írt könyve volt az talán az egyik kedvencem. Úgy hiszem, hogy nehéz életrajzi könyvet írni, és talán a szerzőnek Agatha Chrsitie-vel még nehezebb dolga volt. Ő ugyanis mindig is tartózkodott a nyilvánosságtól, kivétel egy alkalmat, amit ez a könyv is célba vesz. Nem száraz adatokkal van tele, hanem izgalmas tényekkel, kutatása eredményeivel és legfőképpen talán az igazsággal az írónő titkával kapcsolatban.

A második könyv a listámon Robert Galbraith álnéven írt legújabb J. K. Rowling bűnügyi regény. Nem éppen a megszokott krimi, és látni rajta, hogy még kezdő az írónő is a műfajban, de mégis nagyszerű. Van egy – két unalmas rész, de mégsem teszi tönkre az egészet. Terjengős, ami nem feltétlenül rossz.

Jodi Picoult írónőt az idén ismertem meg, és az Egyszerű igazság volt a harmadik könyv, amit tőle olvastam. Néhány nap alatt kivégeztem a több mint 500 oldal ellenére. Azt hiszem, hogy a szerző nagyon jól alakította a szálakat, bár kicsit sejteni lehetett a könyv végét.

A nemrégiben olvasott Piper Kerman könyve is felkerült a listámra. Azt hiszem, hogy egyedül erre a könyvre mondtam azt az elmúlt hónapokban, hogy egyszer mindenkinek el kellene olvasnia. Ezt most is így gondolom, és nem véletlenül van a listámon sem.

Az utolsó könyv pedig Szabó Magda Abigél c. regénye lett. Szintén először olvastam az írónőtől, és eddig csak ezt az egyetlen egy könyvét, de imádtam. Inkább nőknek szól, de azt hiszem férfi szemmel is élvezetes olvasmány volt. Nekem leginkább az időszak és az iskola világa ragadta meg a figyelmemet.

Top 5 számomra:

  • Aki szerencsés a kártyában, szerencsétlen a szerelemben...
  • Gyilkosság, fényűzés és újabb gyilkosság
  • Élet az amisok között
  • Túlélni a női börtönt
  • Abigél, a csodatevő

Még egyszer kívánok mindenkinek boldog új évet. Soha sem feledjük, hogy mindig vár ránk egy újabb csoda.

10888822_919543054724960_6259666221560440610_n.jpg

Szólj hozzá

2014 évértékelés