2016. jan 01.

Évértékelés 2015

írta: tees06
Évértékelés 2015

A tavalyi évhez hasonlóan idén is megírom az évértékelésemet. Az előző évhez képest most jóval több minden történt a bloggal kapcsolatban, hiszen lényegében ez volt az első éve a blognak. 2014-ben ugyanis lényegében csak fél éve írtam a blogra, de most volt az első olyan év, hogy egész évben rendszeresen, minden hónapban jelentkezem több bejegyzéssel is.

Először is minden olvasómnak kívánok boldog új évet, és legalább olyan sikeres esztendőt, mint a tavalyi volt. Senkinek se legyen rosszabb éve, hanem mindenki élete csak jobb legyen. Valójában szép évet zártam minden területen, és ennek nagyon örülök. Hasznos volt számomra az elmúlt egy év, ugyanis nagyon sok mindent tanultam. A bloggal kapcsolatban is sok minden történt, és számos dolgot sikerült megvalósítanom, amit terveztem.

magic_book_by_ileeh95.png

Elsősorban szerettem volna azt elérni, hogy minél több emberhez eljusson a tavaly decemberben indított facebook oldala a blognak. Nem reklámoztam sehol, mert nem vagyok ennek a híve, és nem is toboroztam olvasókat nyereményjátékokkal, mert úgy gondolom, hogy ne azért kövesse valaki a blogom facebook oldalát, mert haszna lehet belőle a különféle nyereményekkel, hanem azért, mert szereti és kíváncsi arra, hogy mit írok. Az elmúlt egy év alatt pedig lassan, de növekedett a követők száma, és már több mint 100-an vannak a kedvelők. Természetesen ez nem túl nagy szám, de úgy érzem, hogy ezekkel a megkötésekkel ez is szép eredmény.

Mindezek mellett tavaly úgy terveztem, hogy szeretnék minél több szerzőt és műfajt megismerni. Nálam nagyon erős volt a krimi, de az elmúlt évben olvastam jó párat, de mégis számos új műfajjal ismerkedtem meg. Elindítottam a Hónap könyve bejegyzéseket, amellyel szintén az volt a célom, hogy kiválasszak egy kedvencet, és mindig próbáltam azt, hogy minél több műfajt olvassak minden hónapban. Ez részben sikerült, részben nem, ugyanis leginkább a kedvem határozta meg, hogy éppen mit olvastam. Azonban szerencsésnek gondolom magamat, mert számos jó szerzővel és sorozattal is megismerkedtem. A Hónap könyve bejegyzést azzal a feltétellel indítottam el, hogy szeretnék kiválasztani egy év könyvét, amely most elnézve a regényeket nem túl könnyű:

Január - Lisa Genova: Megmaradt Alice-nek

Február - Camilla Läckberg: Eltitkolt életek 

Március – Robert Galbraith: A selyemhernyó

Április - Cheryl Strayed: Vadon

Május - John Boyne: A csíkos pizsamás fiú

Június - Veronica Roth: A beavatott

Július - Cecelia Ahern: Ahol a szivárvány véget ér

Augusztus - Christina Baker Kline: Árvák vonata

Szeptember - Martin Pistorius: Néma üvöltés

Október - Suzanne Collins: Az éhezők viadala

November - James Dashner: Tűzpróba

December - Michael Peinkofer: A griff bűvöletében

A listát elnézve nem könnyű feladat kiválasztani egyet. Nagyon sokféle műfajt olvastam, hiszen itt is vannak krimik, történelmi és életrajzi írások, valamint fantasy és romantikus regény is. Meglepődtem azon, hogy a három olvasott disztópia sorozat közül mindegyiknek felkerült az egyik része a kedvenceim közé, és 2016-ban az egyik fogadalmam az lesz, hogy befejezem az elkezdett sorozatokat. Így már kapásból vár rám két disztópiának a befejezése. Valójában nem tudok választani egyetlen egy év könyvét, mert kettő igazán jó regény van, amelyik meghatározó volt számomra. Lisa Genova Megmaradt Alice-nek és Cheryl Strayed Vadon c. kötetét mai napig nem feledtem. Ha szóba kerül egy – egy ismerőssel, hogy milyen jó olvasmányt tudnék ajánlani, akkor ez a kettő gyakran szóba kerül.

girl-reading-inside-a-book-540x337.jpg

Az évösszegzés részeként szeretnék némi statisztikai adatot is hozni. 2014-ben 44 regényt olvastam, amely tavaly 64-re emelkedet, illetve. a 16446 oldalszám pedig 20804 – re. Ehhez hozzátartozik az is, hogy 2014-ben nem vezettem annyira pontosan az olvasmányaimat, mint idén, ugyanis a molyon vezetem őket, ahová csak ősszel csatlakoztam, és nem tudtam mindent úgy felidézni, hogy pontosan mikor is olvastam. Azonban tény, hogy tavaly jóval többet olvastam, és a könyveim száma is jelentősen megszaporodott.

Szintén a statisztika részét képezi az, hogy melyek voltak a legolvasottabb bejegyzéseim. A legolvasottabb bejegyzésem 2015-ben Kemény Zsófi én még sosem c. regénye volt, amely meglepett, mert néhány nap alatt kapott olyan olvasottságot, amelyet egy – egy bejegyzés egy év alatt nem kap. Azonban a listára több olyan regény is felkerült, amelyet korábban én is említettem a Hónap könyve bejegyzései során. Így pl. A selyemhernyó, a Vadon vagy az Ahol a szivárvány véget ér c. kötetek. Ezen olvasmányokat szintén ajánlom mindenkinek mai napig is, hogyha nem tették volna még. Micimackó pedig örök, így aki szintén nem olvasta, akkor gyorsan pótolja.

Kemény Zsófi: én még sosem - Átlagos történet átlagon felül megírva

Cecelia Ahern: Ahol a szivárvány véget ér - Levelek az életről

Robert Galbraith: A selyemhernyó - Rowling most is nagyot alkotott

Cressida Cowell: Így beszélj sárkányul - Cressida Cowell megunhatatlan világot teremtett

Alan Alexander Milne: Micimackó - Micimackó, gyermekkorunk egyik meghatározó meséje

Cheryl Strayed: Vadon - Ismerd meg önmagad: utazás az ismeretlenbe

Az elmúlt egy évben több kezdeményezésben is részt vettem. Már rögtön az év elején jelöltem én is regényeket a II. Magyar Könyvek Viadalára, illetve februárban pedig a Bloggerek a Kötelező Olvasmányok Megváltoztatásáért kezdeményezésben írtam én is egy bejegyzést. Mindezek mellett pedig részt vettem a Könyvmoly Párbajon is, amelyet be is fejeztem. Az A listámat teljes egészében, a B listáról pedig mindössze 6 regényt nem olvastam el. Ez a párbaj annyira megtetszett nekem, hogy az ideiben is részt veszek és az összeállított listáról már most olvasom a köteteket.

dsc_0273.JPG

A bloggal kapcsolatosan fontosnak tartom megjegyezni azt is, hogy nemcsak könyves témában írtam. Terveim között szerepelt azt, hogy minden hónapban írjak egy filmes bejegyzést, illetve valamilyen összetettebb témában is. Ez lehet akár egy Book tag, egy blogos díj vagy valamilyen top filmes esetleg könyves bejegyzés. Ennek köszönhetően számos filmről is írtam, és ezt a szokásomat továbbra is fenntartom.

Már csak annyi maradt, hogy mit tervezek az elkövetkezendő egy évre. Nincsenek pontos terveim, de szeretném mindenképpen növelni az olvasottságot, illetve színesíteni a blog témáit. Terveim között szerepel az is, hogy minél több színesebb témában fogok írni, amely valamilyen módon kötődik az olvasáshoz. A hónapban tervezek egy top kedvencek bejegyzést, illetve számos más írás is tervben van az elkövetkezendő egy évre. Még egyszer kívánok mindenkinek boldog új esztendőt és olvassatok annyit, amennyit csak időtök engedi.  

Szólj hozzá