2017. sze 19.

Bane Krónikák 9 – 10, avagy a történet vége

írta: tees06
Bane Krónikák 9 – 10, avagy a történet vége

Cím: A New York-i Intézet csatája / Igaz szerelem (és egy első randi)

Szerző: Cassandra Clare - Sarah Rees Brennan - Maureen Johnson

Fordító: Kamper Gergely

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Oldalszám: 60 oldal

Kiadás éve: 2014

Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan és Maureen Johnson közösen írták a Bane Krónikák elnevezésű sorozatot. Valójában ez egy tíz novellából álló regénysorozat, amely Magnus Bane boszorkánymester életének néhány történetéről számol be. A kötetek között pedig mindenféle esemény szerepet kapott, amelyet fontosnak tartott Bane megosztani az olvasókkal.

8792b407a407ae2e0171007d7cc08451_3.jpg

A Bane Krónikákkal kapcsolatos bejegyzéseimet mindig úgy írtam, hogy egyben kettőt is értékeltem. Valójában már januárban befejeztem a novellákat, de mostanáig nem írtam meg a bejegyzésemet róla. Ennek egyszerű oka az volt, hogy valahogyan nem fogott meg a sorozat, és nem igazán volt maradandó számomra. Azonban mégis szeretném, hogyha ennek a sorozatnak az értékelése is teljes lenne a blogon, és ezért is írom most ezt az utolsó posztot.

Fülszöveg 1: Magnus Bane harcba száll Valentine-nal. A Felkelés idején Valentine és a Kör a New Yorkban élő alvilágiak ellen indul, az Intézet árnyvadászainak pedig el kell dönteniük, hogy az ő oldalára állnak-e, vagy Magnus és a többiek pártját fogják. A boszorkánymester ekkor találkozik először Jocelynnel, Luke-kal és Stephennel. Jocelyn hamarosan felkeresi őt…

Igazából kissé húzom a számat, mert bár nem volt rossz ez a rész, de jó sem. Nem túl sok maradandó emlékem maradt róla, mert annyira nem tetszett a történet felépítése. Pontosabban számomra kissé unalmas volt, és úgy éreztem, hogy inkább csak a végén vált igazán pörgőssé. A vége tetszett, de az nem igazán, ahogyan eljutottunk odáig.

page_13.jpg

Szerintem kissé érződik a történeten, hogy több ember írta, és valójában ezen el is gondolkodtam. Ez csak egy rövid novella, és körülbelül 60 oldalas. Miért szükséges három ember is 60 oldal megírásához? Ezt nem igazán tudtam elképzelni, hogy akkor hogyan is osztják fel a munkát, de lehet, ez csak nekem furcsa, és igazából teljesen rendben van.

A szereplők esetén pedig tetszettek Magnus megjegyzései, amelyeken nevetni, de legalább is mosolyogni lehetett. Azonban összességében nagyon nem voltam elragadtatva ettől a résztől. Valamivel többet vártam volna, már a cím miatt is. Úgy érzem, hogy a cím többet ad, mint maga az egész történet.

Fülszöveg 2: Mi volna a tökéletes születésnapi ajándék? Magnus Bane és Alec Lightwood egymásba szeretnek – de ehhez szükség van egy első randira is. Amikor Magnus Bane, a boszorkánymester találkozik Alec Lightwooddal, az árnyvadásszal, szikrázik a levegő körülöttük. Ami aztán az első randijukon történik, fellobbantja a lángot…

ec4d97069ee0ff0e0dce171c74953664.jpg

Kedves és aranyos kötet volt, de annyira nem volt érezhető rajta, hogy ez egy 10 kötetes sorozat utolsó része. Inkább egyfajta kedvcsináló, előzménykötetnek mondanám. Egyébként sokkal jobban tetszett ez a rész, mint az előző. Valahogyan jobban megtetszett ez a romantikus szál, mint az előzőben felfedezhető egyéb szálak. A szereplőkkel is sokkal inkább elégedett voltam. Plusz maradandó volt a zsebtolvajos rész.

Összegezve a 10 kötet nekem nem adott sokat. Valójában azért kezdtem el olvasni a novellákat, mert nem tudtam eldönteni, hogy engem érdekel – e a sorozat, vagy sem. Most az utóbbi mellett döntöttem, mert nem igazán jött be az az írói stílus, amit tapasztaltam. A cselekménnyel, történetvezetéssel még nem is lenne bajom, de valahogyan a stílus nem igazán fogott meg. Azonban azt is hozzátenném, hogy számomra ezek az 50-60 oldalas kiegészítő kötetek nem sokat adtak volna abban az esetben sem, hogyha óriási rajongó vagyok. Nem tudom, hogy az írók részéről miért is voltak ezek fontosak, de én eléggé sokkalom az 1000 Ft-ot ilyen rövidke történetért. Inkább érzem ezt üzletnek, mint tartalmas olvasmánynak.

Szólj hozzá

Könyv Cassandra Clare Sarah Rees Brennan Magnus Bane Maureen Johnson