2015. sze 28.

A vándorló Liebster Blog Award

írta: tees06
A vándorló Liebster Blog Award

Váratlanul ért az, hogy Anna’s books bloggere nekem is odaítélte a Liebster Blog Award-ot. Amilyen nagy meglepetés volt számomra, olyannyira örültem is neki. Bár már vették át néhány bejegyzésemet más oldalak, és kaptam több pozitív visszajelzést is olvasóktól, még egyszer sem kaptam díjat. Sokat jelent nekem akkor is, hogyha ez egy neten keresztül terjedő díj.

A díjról néhány fontosabb információ:

A kezdeményezés Németországból indult, amelyet bloggerek adják egymásnak. Leginkább azt szeretnék vele elérni, hogy az olvasók jobban megismerjék a bloggert, illetve megtudják azt is, hogy ő kiket olvas, és kiket ajánl olvasásra. Éppen ezért van egy marketing háttere is, hiszen a blogger tovább is adja a díjat, nemcsak megkapja.

liebsteraward_3lilapples.png

A liebster szó jelentése egyébként kellemes, értékes, legkedvesebb, amely utal arra, hogy az odaítélő szívesen jár vissza az adott blogra, és éppen ezért is ajánlja. Fontos megemlíteni azt is, hogy a lánclevelekhez hasonló módon terjed, és a jelölés során nincsen semmilyen tartalmi megkötés. Nemcsak könyves, filmes blogok kaphatják meg, hanem ugyanúgy oda lehet ítélni egy kismama blognak, vagy akár egy gasztroblognak. A jelölésekkel is elárulja a blogger magáról, hogy melyek azok a területek, amelyekről szívesen olvas. A Liebster Blog Award-ot egyébként nem kötelező továbbadni, de felesleges megszakítani a láncot, hiszen ez mindenkinek egy elismerést jelent, és ha valami tetszik, akkor dicsérjük meg nyugodtan. Díjat adni pedig szép gesztus.

A díj kötelezettséggel jár, amelynek itt vannak a szabályai. Fontos, hogy szabályok változhatnak, és maguk a bloggerek alakítanak rajta:

  • Írd meg, hogy kitől kaptad a díjat, linkeld be a posztodba a blogját!
  • Írj 10 olyan dolgot magadról, ami nem köztudott!
  • Válaszolj a jelölő személy által feltett kérdésekre!
  • Nevezd meg az új jelölteket és tegyél fel tíz kérdést nekik!
  • Értesítsd a blogokat arról, hogy díjat kaptak tőled!

10 dolog, ami nem köztudott rólam:

  • Szeretek csendben, egyedül lenni, de időnként ki tud borítani a túl nagy csend.
  • Nem szeretem a semmittevést.
  • Szeretek új dolgokkal megismerkedni, és szeretek tanulni is.
  • Ha valamit nem értek, akkor képes vagyok rajta órákig, napokig is agyalni, amíg nem értem. Sokszor másokat is kérdezgetek ezekkel kapcsolatban.
  • Gyanakvó típus vagyok minden téren, és nehezen bízok meg emberekben.
  • Nincsen sok barátom, de arra a kevésre, akik vannak, könnyen számíthatok.
  • Szeretem az eső illatát.
  • Gyakran hasonlítgatom magamat másokhoz.
  • Szeretek lépést tartani a technikával. Bár nem értek a különféle programozásokhoz, de szeretem használni a legmodernebb eszközöket.
  • Soha nem indulok el víz nélkül.

Kérdések, amelyeket feltett nekem Anna:

  • Mi a célod a blogkészítéssel?

Reflektálni az általam olvasott könyvekről, nézett filmekről és éppen olyan aktuális kérdésekről, amelyek érdekelnek. Leginkább a véleményemet szoktam leírni, bár mindig próbálok nem előítéletes lenni, és úgy megfogalmazni akár negatív véleményt is, hogy az ne legyen senki számára bántó.

  • Van-e olyan kedvenc íród, akinek minden könyvét olvastad? Ha van, akkor miért szereted?

Egyik kedvenc íróm J. K. Rowling, ahogyan sokaknak is. Engem elvarázsolt Harry Potter könyvsorozattal, és azóta minden regényét olvastam. Többek között egyik kedvenc műfajom a krimi, ezért szívesen olvasom a Cormoran Strike detektívtörténeteit is. És hogy miért szeretem? A stílusa miatt. Nagyon olvasmányos nekem, és imádom olvasni a különféle leírásait. Én ugyanis mindig bajban voltam a hosszas leírásokkal, de nála egyáltalán nem zavar, mert azonnal megragadja a figyelmemet a történet elején, és a végén enged csak el.

  • Kávé vagy tea?

Valójában egyik sem. Mindkettőt csak nagyon ritkán iszom, ugyanis nagyon vízpárti vagyok.

  • Álmodozó alkat vagy, vagy romantikus, vagy inkább két lábbal állsz a földön?

Ez mindig függ az aktuális szituációtól. Általában véve két lábbal állok a földön, és azt nézem mindig, hogy az adott dolog mennyire reális. Nincsenek elérhetetlen céljaim, bár tény, hogy időnként szükség van rá. Tudni kell álmodni, akár nagyokat is. Azonban vannak olyan pillanataim, amikor elábrándozok erről – arról, amely akár a jövőmmel is kapcsolatos. Az utóbbival azonban úgy vagyok, hogy folyamatosan változnak a terveim, ahogyan én is változom.

  • Mi volt a kedvenc gyerekkori könyved, és miért?

Gyerekként imádtam a kutyákat, így nem véletlen, hogy a 101 kiskutyák Disney-s könyvváltozata.

  • Mi a kedvenc műfajod, témád könyvek terén?

Nagyon szeretem a különféle krimiket, amelyek valamilyen módon újat hoznak. Sok Agatha Christiet olvastam, amely lényegében egy sémára épül, de mindegyikben volt valami új. Lényegében ő szeretette meg velem ezt a műfajt, majd utána kezdtem el olvasni másoktól is. Újabban egyre inkább érdekelnek a skandináv krimik, de szeretem az olyan jellegű könyveket is, amelyek elgondolkodtatnak, és komolyabb témákat dolgoznak fel. Itt leginkább Jodi Picoult-ot tudnám megemlíteni, akinek mindig sikerül társadalmilag nehéz kérdésekkel foglalkozni. Mindezek mellett nagy kedvenceim a mesék is, amelyek kellemes kikapcsolódást tudnak nekem nyújtani.

  • Tudsz főzni, és ha tudsz, szeretsz is? Mi az, aminek az elkészítésében verhetetlen vagy?

Nem tudok, bár majd egyszer szeretnék megtanulni. Nem célom mesterszakácsnak lenni, de egyszerűbb ételek elkészítését meg akarom majd tanulni.

  • Kedvenc édességed? Ha van; ha nincs, miért?

Nagyon szeretem a csokit, azon belül is az étcsokoládét szeretem leginkább. Ezt sokan furcsállják, de engem egyáltalán nem zavar az, hogy kicsit keserű, sőt a nagyon édes dolgokat nem szeretem annak ellenére, hogy egyébként édesszájú vagyok.

  • Keress ki egy könyvet a polcodról! Miért esett rá a választás?

Jodi Picoult Tizenkilenc perc c. kötetére esett a választásom, mert már egy pár hete megvan, és tervezem is az elolvasását, de még várok vele. Az ő könyveihez mindig kell egy hangulat, és még nem érzem azt, hogy most készen állnék rá.

  • Könyvesbolt, antikvárium vagy könyvtár? Lehet egyik, lehet mindegyik, de miért?

Antikváriumba nem járok, mert valahányszor ott voltam, soha sem találtam semmit sem. Könyvesboltban pedig inkább csak nézelődni szoktam, és vagy online megrendelt könyveket rendelek be oda, vagy nem is vásárolok ott. Könyvtárból pedig főleg idegen nyelvű regényeket szoktam kölcsönözni. Amire nagyon rászoktam az utóbbi években, azok az ebookok. Mióta megvan a táblagépen, utazás során gyakran olvasom róla az aktuális olvasmányaimat.

Az én választott bloggereim:

Kérdések, amelyeket én teszek fel a választottaknak:

  • Mit jelent számodra a blogolás?
  • Miért kezdtél el blogot vezetni? Hogyan jött az ötlet?
  • Könnyen vagy nehezen oldod meg a blog szerkesztését? Mennyire könnyen találsz időt az írásra?
  • Mi az, amiről szívesen írsz és visszatérő téma? (Akár egy téma, vagy műfaj, amiről szívesen írsz)
  • Hogyan képzeled el a blogot egy év múlva? Vannak céljaid, terveid, amelyeket meg akarsz valósítani ezzel kapcsolatban?
  • Van valaki, aki inspirál, vagy támogat a blogolás terén?
  • A blogon kívül mivel foglalkozol szívesen szabadidőben?
  • Mivel foglalkozol? Vagy mivel szeretnél foglalkozni a jövőben? Esetleg álommunka?
  • Mi alapján választasz könyvet? Van esetleg egy lista, amit vezetsz, és arról választasz, vagy éppen aktuális hangulat határozza meg?
  • Az örök kérdés, könyv vs ebook? Használod mindkettőt, vagy csak az egyiket? Mit gondolsz ezekről?
Szólj hozzá

Liebster Blog Award