2016. sze 25.

Bane Krónikák 3 - 4

írta: tees06
Bane Krónikák 3 - 4

Cím: Vámpírok, ​pogácsák és Edmund Herondale / Az ​éjféli örökös

Szerző: Cassandra Clare - Sarah Rees Brennan

Fordító: Kamper Gergely

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Oldalszám: 56 oldal

Kiadás éve: 2013

Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan és Maureen Johnson közösen írták a Bane Krónikák elnevezésű sorozatot. Valójában ez egy tíz novellából álló regénysorozat, amely Magnus Bane boszorkánymester életének néhány történetéről számol be. A kötetek között pedig mindenféle esemény szerepet kapott, amelyet fontosnak tartott Bane megosztani az olvasókkal.

Ebben a bejegyzésben folytatom a múltkori Bane krónikák c. bejegyzésemet. Most a harmadik és negyedik kötettel kapcsolatban fejtem ki a véleményemet, illetve hasonlítom össze a kettőt. A Vámpírok, ​pogácsák és Edmund Herondale c. történetben Banet meghívják Londonba az árnyvadászok és alvilágiak közötti béketárgyalásra, amely valójában több ok miatt is lehetetlennek tűnik. Ebben a kötetben azonban két új szereplő is megjelenik, akik fontossá válnak Magnus Bane számára. Az éjféli örökös c. regényben pedig ismét Londonba érkezik a boszorkánymester, de ez úttal nem béketárgyalásra. Tatiana Blackthorn meghívására érkezik, aki eléggé rejtélyes és veszélyes feladatot bízna rá.

8792b407a407ae2e0171007d7cc08451_1.jpg

Igazából megint hasonló érzésem volt a sorozattal kapcsolatban, mint legutóbb, ugyanis a harmadik kötet nekem kissé unalmas volt. Hasonlóan az első kötethez, nem éreztem, hogy bármi fontos, érdekes vagy izgalmas történne benne. Olvashattunk különféle problémákról és történésekről, majd vége is lett a regénynek. Nem igazán élveztem, mert nekem kicsit vontatott volt. Azonban Az éjféli örökös már sokkal több meglepetést tartogatott számomra. Érdeklődve olvastam az elejét, majd a vége pedig igazán kíváncsivá tett. Ezt a kötetet kicsit a harmadik ellentétjének éreztem, mert sokkal rejtélyesebb volt, ami jelentős hatással volt az érdeklődésemre.

Valójában mind a két történet alaposan fel van építve, illetve a rövidség ellenére kidolgozott karaktereket kapunk. Hiába, hogy csak 50 oldalas a kötet, de mégis könnyen megismerhetjük a szereplőket, és kialakul egy kép a fejünkben az új emberekről is. Camille Belcourt például egy erős személyiségként jelenik meg, és kitűnik a tömegből. Azonnal tudjuk, hogy ő nem hétköznapi vámpír lesz. Azonban ugyanezt érezzük Edmund Herondale esetén is, aki a figyelmeztetések ellenére is felkeresi Magnust. A negyedik kötetben pedig Grace szépsége egyszerre gyönyörködtető és megfélemlítő. Érezzük, hogy nem egy ártatlan lány, akin segíteni kell. A regény végén pedig jelentős meglepetést is okozott.

page_1_2.jpg

Magnus Bane esetén pedig ugyanazt kaptuk, amit korábban is. Merész boszorkánymester, aki nem ijed meg könnyedén, de én még mindig nem tudom eldönteni, hogy szimpatikus karakter – e számomra, vagy pedig nem. Most inkább a szimpatikus felé hajlok, mert több személyen is segítettem, és én felfedeztem egyfajta önzetlenséget is a tetteiben. Ezekből pedig leginkább arra következtettem, hogy lehet mindegyik kötetben kicsit jobban meg fogjuk ismerni. Ezt kíváncsian várom.

Mindezek mellett kissé befejezetlennek tartottam a negyedik kötetet, mert Grace meglepett, de lényegében nyitva maradt sok kérdés. Biztos vagyok benne, hogy ennek lesz még folytatása, így kíváncsian várom. Igazából, most egyáltalán nem csalódtam se a harmadik, se a negyedik kötetben. Hamarosan pedig folytatom sorozatot.

A sorozat megjelent részei:

  • Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: Mi történt Peruban?
  • Cassandra Clare – Maureen Johnson: A szökevény királyné
  • Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: Vámpírok, pogácsák és Edmund Herondale
  • Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: Az éjféli örökös
  • Cassandra Clare – Maureen Johnson: A Dumort Hotel tündöklése
  • Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: Raphael Santiago megmentése
  • Cassandra Clare – Maureen Johnson: A Dumort Hotel bukása
  • Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: Mit vegyünk egy árnyvadásznak, akinek mindene megvan?
  • Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan – Maureen Johnson: A New York-i Intézet csatája
  • Cassandra Clare: Igaz szerelem (és egy első randi)
Szólj hozzá

Könyv Cassandra Clare Sarah Rees Brennan Magnus Bane