2016. nov 26.

Eléggé gyenge évad lesz, ha minden így folytatódik

írta: tees06
Eléggé gyenge évad lesz, ha minden így folytatódik

13. évad félévadzáró értékelés

Nem vagyok elégedett az évad első felével, mert nem hiszen, hogy volt már ennyire unalmas évadkezdés a sorozat elindulása óta. Olyan semmilyen volt az egész történet, amely egyáltalán nem keltette fel az érdeklődésemet, és amiket pedig beleírtak új történetszálak, azok pedig egyszerre idegesítőek és nevetségesek. Nem igazán érzem úgy, hogy odatették volna magukat erre az időszakra, sőt olyan megunt sablonokat szedtek elő, amely már egy brazil szappanoperában is unalmas lenne. Emiatt pedig kissé dühös vagyok, de inkább csalódott.

Először is semmi érdemleges nem történt az évad első felében. Rendben van, ez általában így szokott lenni, mert most inkább csak felvezetik az évad második felét, de úgy igazából semmi olyan nincs kibontakozóban, ami érdekes lehetne. Ott van például Alex és Jo szál, amelyre kíváncsi a néző, de eléggé túlzásnak érzi. Én elsőként itt éreztem a brazil szappanoperára jellemző vonást, hiszen eddig is tudtuk már, hogy Jo-nak kemény élete volt, de most kiderült, hogy még nevet és teljes személyiséget is választott, sőt valójában menekül a férje elől. Nos, elég szépen titkolta eddig, de nekem ez túl sok volt. Nem tudom mit fognak kihozni belőle, de valahogy feleslegesnek éreztem. Ugyanígy viszonyulok Alex tárgyalásához is, amelynek nem sok értelmét látom. Még ha börtönbe is kerül, akkor is lesz benne valami csavar, és ismét szabad lesz.

meredith-maggie-sisterly-bonding.jpg

Mindezek mellett Meredith és Maggie kapcsolata is nevetséges volt. A másik szappanoperás sajátosság, amikor a két testvér ugyanabba a férfiba szeret bele. Szerintem teljesen felesleges volt ez a csavar is, és ha annyira szívatni akarják Maggiet a szerelmi életben, akkor felrakhatták volna őt is tinderre.  Előbb – utóbb ez a szál is oda vezet, hogy Maggie rájön az igazságra, és annak nem lesz jó vége, de valójában Meredith is megbeszélhettek volna vele ezt még a legelején. Kissé olyan, mintha saját maguknak csinálnák a drámát és a nehézségeket. Nekem ez a rész pedig nagyon nem tetszik. Itt is azt érzem, hogy felesleges, és egy helyben toporgunk. Valójában Meredith esetén nem erőltettem volna még az új kapcsolatot, mert mégis 12 évadot felépítettek egy szerelemre, és most olyan hirtelen dobják el, mintha nem lett volna semmi értelme. Számomra pedig ezzel Meredith és Derek szerelmét teszik hitetlenné, hogy az mégsem volt olyan nagy szám, és majd most jön az igazi nagy szerelem.

April és Jackson kapcsolatát nem is nagyon szeretném kommentálni. Ez várható volt, de teljesen hiteles, mert nekik most újra egymásra kell találniuk. Samuel elvesztésével nagyon elmarták magukat egymástól, és most majd a lányuk újra összehozza őket. Érdekes szál van kibontakozóban, ahogyan Owen és Amelia esetén is. Teljesen váratlanul ért ez a történet, bár emlékeztem arra, hogy Amelia-nak meghalt a gyereke. Most viszont eléggé drámázásnak érzem ezt az egész titkolózást, amelynek a fő oka az, hogy korábban már elmondta Owen-nek, hogy volt egy fia. Itt is azt érzem, hogy feleslegesen gerjesztik a drámát, és rendben van, hogy dráma a sorozat műfaja, de van, amikor már túlzásba esnek. Most nagyon így érzem, és inkább koncentrálhatnának a kórházi részre. Ott ugyanis nagyon izgalmas dolgok vannak kibontakozóban.

greys-anatomy-season-13-premiere-photos-01.jpg

Valójában az évad első feléből mindössze két részt tartok említésre méltónak. Az első a nyolcadik rész, amikor a műtőben játszódott az egész. Kellemes volt végre kiszakadni ebből a sok felesleges és unalmas drámából, aminek köszönhetően egy nagyon színvonalas epizódot kaptunk. Nekem többet adott az az egy rész tartalmilag és érzelmileg, mint az előtte lévő hét epizód. Azokat megnéztem, és oké. Ennyi volt. Ez már sokkal többet felfedett, és kicsit jobban megérthettük Meredith, Richard, Owen és Edwards vívódását.

A második rész pedig a kilencedik rész volt, amelyben azt éreztem, hogy végre haladunk valamerre. Felgyorsulnak az eseményék, de remélem, hogy januárban a tízedik rész nem egy agyzsibbasztóan vontatott kezdés lesz. Igen is vigyék tovább a sebészek fellázadását Bailey ellen, akire kíváncsi vagyok, hogy mit fog lépni. Ez lesz igazán az a pillanat, amikor megmutatkozik, hogy valójában milyen főnök is ő. Bár ebben az esetben csak zárójelesen jegyzem meg, hogy Catherine Avery volt az, aki megkavarta a dolgokat, és ő szépen eltűnt. Mintha tudná, hogy mikor közeledik a baj, és akkor gyorsan lelép, majd mutogat másokra.

page_1_3.jpg

Az egész kritikából jól érződik, hogy nagyon nem vagyok elégedett, és eléggé csalódtam most a sorozatban. Igazából tavaly is hasonlóan éreztem, de utána meg voltam elégedve az évad második felével. A Grace klinika mindig tud meglepetést okozni nekem, és ez kárpótol valamennyire. Azonban én úgy érzem, hogy mióta kiírták Christinát, majd Dereket is, a készítők nem tudják, hogy mihez kezdjenek. Érkeztek új karakterek, akik között vannak nagyszerűek is, de mégis erőteljesen ingadozik a színvonal, és ez kezd a minőség rovására menni. Nem vagyok elégedett, de bizakodom, hogy lesz ettől jobb is, és Shonda előrukkol valami igazán kreatív ötlettel, ami mindent felforgat.   

Szólj hozzá

kritika sorozat Film Grace klinika