2016. dec 11.

Hónap könyve – november

írta: tees06
Hónap könyve – november

Sajnos nem sok időm van most a blogra, így nem hiába írom csak most a novemberi összefoglalót. Szerintem az elmúlt két évben még nem húzódott el ennyire a havi összefoglalóm, hiszen lassan már december közepe. Azonban mégis találtam időt arra, hogy összegezzem az elmúlt egy hónapot, amely eléggé zsúfolt volt.

Összesen 12 bejegyzést írtam, és 10 regényt olvastam, amely elég szép szám lett. Igaz, ezek között több a rövidebb kötet is, de most ez így alakult. Ebben a hónapban valahogyan inkább a rövidebb olvasmányokra vágytam, és olyanokra, amelyek könnyedebbek, szórakoztatóbbak. Nem vágytam semmi komolyabb mondandóra, vagy elgondolkodtató tényre, inkább csak kikapcsolódásra. Ezért voltak a rövidebb regények, amelyek okoztak jót is, rosszat is a számomra. Azonban vegyük szépen sorba az elmúlt pár hetet.

large.jpg

A Késő őszi könyvajánló már egy eléggé régóta ígért bejegyzés volt, és ahogy láttam az olvasottságát eléggé várt bejegyzés is. Örülök, hogyha tetszett sokaknak az összeállításom, mert a célom csak egy kedvcsináló bejegyzés volt. Olyan regényeket szedtem össze, amelyekről az ősz jut az eszembe, de igyekeztem különféle műfajokat összeszedni. A hónapban pedig tervben van egy téli, vagy karácsonyi könyvajánló. Ez azonban még nagyban függ az időbeosztásomtól, mert a karácsony közeledtével a vizsgák is közelegnek, és most elég húzós évem van.

Egy másik kedvelt bejegyzésem volt még a Különleges könyvtámaszok könyvszeretőknek, és valójában én nem hittem, hogy ez ennyire népszerű lesz. Nagyon színes és változatos bejegyzés, sőt sok ötletet is tartalmaz. A képeket elnézve pedig megjön az embernek a kedve a könyvespolc újrarendezéséhez, és ez úton is köszönöm a pozitív visszajelzéseket. Mindig örülök, hogyha kapok visszajelzéseket egy – egy poszttal kapcsolatban. Lehetséges, hogy ennek is lesz valamilyen folytatása az elkövetkezendő időszakban.

page_10.jpg

Mindezek mellett nem olvasmányomról írt bejegyzés volt még egy filmes kritikám. Pontosabban inkább egy sorozatról írt, amelyet már minden fél évadzáró után meg szoktam írni, de most igazán csalódott voltam. A Grace klinikát évek óta nézem, és nem is tudnám már megmondani, hogy miért szeretem, vagy mi tetszik benne. Szimplán szeretem a sorozatot, de most először írtam valóban negatív véleményt. Ez elszomorít, de bízom benne, hogy jobb lesz majd a folytatás.

Az elkövetkezendő pár hétre pedig nem igazán írnék most terveket. Nézzétek el nekem, hogyha hosszabb időre el fogok tűnni, mert nem könnyű hetek állnak előttem. Mögöttem sem, de igazán most kezdődik a „móka”. Novemberben tehát 10 regényt olvastam, amelyek a következőek voltak:

Igazából most nem fogom végigvenni az összes olvasott regényt, mert a 10 kötettel nagyon hosszú lenne, és csak nehezen tudnám összefoglalni röviden, hogy melyik miért tetszett. A címekre kattintva mindegyik recenzióm elérhető, de néhányat azért kiemelek. J. K. Rowling Very Good Lives c. regénye egy óriási meglepetés volt számomra. Olyannyira megtetszett nekem a kötet, hogy kétszer is elolvastam. Mindössze 80 oldalas írás, de minden egyes oldalt megéri alaposan átolvasni. Elgondolkodni rajta, és megfontolni, hogy mit is tanácsol a szerző. Minden egyes tanácsa átgondolandó.

19163706281_ed0571d685_o.png

Mindezek mellett kellemes meglepetés volt számomra Cornelia Funke kísértetsztorija, mert iszonyatosan élveztem a rajzokat. Igaz, hogy gyerekkönyv, de én ettől függetlenül is szerettem minden egyes oldalt. Egyszerű regény, de imádnivaló a történet. Ha megjelenik az új borítóval a folytatás is, akkor mindenképpen az is a polcomra fog kerülni.

Továbbá a hónap legnagyobb meglepetése Lois Lowry Az emlékek őre c. regénye volt. A kritikámban is kifejtettem, hogy a film kevésbé tetszett, de a regény nagyon megfogott. Magával ragadott, és szinte letehetetlen olvasmány volt. Csak ajánlani tudom, és éppen ezért is lett számomra ez a Hónap könyve. Remélem, a következő évben a sorozat többi részében sem fogok csalódni, mert az első kötet után nagyon felkeltette az érdeklődésemet.

Szólj hozzá

Könyv Hónap könyve