2016. dec 29.

Levél Adriennek

írta: tees06
Levél Adriennek

Cím: A 13 és 3/4 éves Adrian Mole titkos naplója

Szerző: Sue Townsend

Fordító: Békés Pál

Kiadó: Móra Könyvkiadó

Oldalszám: 256 oldal

Kiadás éve: 1986

Sue Townsend 1982-ben írta meg az Adrian Mole sorozatának első kötetét, amely a ’80-as évek egyik legkeresettebb könyve lett. Először bestselleré vált, majd pedig az egyik legsikeresebb történet lett, amelyet azóta is olvasók milliói imádnak.  
irjuk_ki_magunkbol_a_feszultseget-e1431122374893.jpg

Kedves Adrian!

 

Örülök, hogy egy véletlennek köszönhetően kézbevettem a naplódat. Nem gondoltam volna, hogy ilyen nagy hatással leszel rám, és ennyire jól fogok szórakozni. Szó, mi szó, egy intellektuel élete nem unalmas, pláne akkor, hogyha ez a személy még mindössze csak 13, de hamarosan 14 éves lesz.

Szerettem olvasni a naplódat, amelyben mindenféle bolond dolgokat megosztottál. Igaz, én már jócskán elmúltam 13 évesnek lenni, de az észrevételeidet így is szerettem. Nosztalgiáztam, és visszaemlékeztem arra, hogy én bizonyos dolgokat ebben a korban hogyan is értelmeztem. Bizony, nem vagy hétköznapi figura, és nem csodálom, hogy időnként az őrületbe kergeted az embereket. Tény, hogy nem könnyű elviselni téged, de ez egyáltalán ne szomorítson el. Az sem gond, hogy Pandora nem akar hozzád menni. Van még időtök, és majd elválik, hogy hogyan alakul a kettőtök dolga.

Mindezek mellett jól szórakoztam azon, hogy milyen fura emberekkel hozott össze a sors. Komolyan nem hiszem, hogy van még egy ilyen személy, akit ennyire különös emberekkel tud az élet összehozni. Bert egyáltalán nem hétköznapi, mogorva öregember. Ő ettől több, és ezt te is tudtad mindig is. Nem hiába segítettél neki még akkor is, amikor az igazgatónak beárult a kint felejtett szerszám miatt. Rendes srác vagy, és azt hiszem, talán jó lenne, hogyha több korodbeli olvasna bele a naplóidba. Biztosan tanulhatnának tőled, és talán el is gondolkodnának egy – két dolgon. Nem véletlenül vagy intellektuel, és nem véletlenül kaptál levelet sem John Tyndemantől, a BBC egyik emberétől. Tehetséges vagy, és kíváncsian várom, hogy merre sodor az élet.

Örültem annak is, hogy még plusz hét naplód vár rám. Bár már te sem vagy 13 és ¾ éves, de kíváncsian várom, hogy hogyan is nőttél fel, és mi minden történt még veled. Talán még tanulhatok is tőled és az esetleges hibáidból. Ne feledd, tévedni emberi dolog.

 

Egy olvasód

Szólj hozzá