2016. júl 28.

Zenés molyok kedvencei

írta: tees06
Zenés molyok kedvencei

A könyvespolc sorozat második részeként olyan polcokat kerestem, amelyek valamilyen módon köthetőek a zenéhez. Eredetileg ez is a 12+1 megunt tárgy újrahasznosítása bejegyzés része lett volna, de miután egyre jobb és jobb megoldásokat láttam, gyorsan megszületett egy újabb összeállítás erről is. Valójában tetszik mindegyik kivitelezés, de van egy – két olyan, amit kissé sajnálok a hangszer miatt, valamint biztos vagyok abban is, hogy lesz néhány közismert példám is, de igyekeztem minél kreatívabb megoldásokat mutatni.

page2.jpg

Zongora

Talán ez a legismertebb átalakítás, amikor a zongorából lesz könyvespolc. Elég sok mindent hoztak már létre zongoraként, hiszen itt is látható egy hétköznapi polc, ahol a család képei láthatóak, de az utolsó könyvespolc eléggé kreatív megoldás. Én kissé sajnálnám erre a zongorát akkor, hogyha még megfelelően működik. Gyerekként a zongoratanárom azt mondta, hogy a zongora azért hasznos, mert hiába, hogy sok helyet foglal el, de lehet alá is, felé is és még rá is pakolni. Biztos vagyok benne, hogy ő nem erre a megoldásra gondolt.

1_zongora_2.jpg

1_zongora_3.jpg

1_zongora.jpg

Gitár

Ez is egy egyedi megoldás, és inkább látványos, mint hasznos. Nem túl sok minden pakolható rá, és nem hiszem, hogy túlságosan terhelhető. Azonban mindenképpen felhívja a figyelmet, és zenész családokban könnyen el tudom képzelni ezeket a megoldásokat.

2_gitar_3.jpg

2_gitar_2.jpg

2_gitar.jpg

Dob

Ez volt az a megoldás, ami nekem teljesen új volt. Tetszik benne az is, hogy lehet variálni is, hiszen nemcsak falipolcként tudják felszerelni, hanem külön szekrényként is. Ez pedig mindenképpen kis helyet foglal és eléggé látványos. Nekem talán ez tűnik a leghasznosabb megoldásnak, hogyha már hangszer alakítanak át. Továbbá bevallom, hogy a dobot még annyira nem is sajnálom.

3_dob_2.jpg

3_dob.jpg

Cselló

Megmondom őszintén, hogy nem vagyok benne teljesen biztos, hogy az első képen cselló, vagy pedig hegedű található. Ennek egyszerű oka az, hogy ahol láttam ezt a fajta megoldást, ott hegedűt írtak, de én inkább csellónak látom. Ettől eltekintve talán az egyik legszebb megoldás ez. A zongora is jellegzetes lehet az otthonban, sőt talán mindegyik, de egy csellóból kialakított polc eléggé merész. Mindezek mellett tetszik benne az a fajta ötletesség is, hogy többféleképpen lehet kialakítani. Három képet hoztam, és mind a három különböző. Biztos vagyok abban is, hogy még ezeket is lehet variálni.

4_csello_1.jpg

4_csello_2.jpg

4_csello_3.jpg

Különféle hangszerek tokjainak újrahasznosítása

Mindössze kettő képet hoztam, de biztos vagyok abban, hogy szinte mindenféle hangszernek a tokjából ki lehet alakítani ilyen polcokat. Természetesen ez csak akkor lehetséges, hogyha merev tokról beszélünk, de lehet ez gitárnak vagy nagybőgőnek is. Sőt, talán még hegedűnek a tokjából is. Mindezek mellett biztosan ez az egyik legolcsóbb megoldás, hogyha már valami különleges zenei megoldást akarunk az otthonunkba, és mindenképpen látványos.

5_gitartok.jpg

5_gitartok_2.jpg

+ néhány kreatív kivitelezés

Befejezésképpen még összeszedtem néhány ötletes megoldást, amely szintén zenéhez köthető. A hangjegy és violinkulcs központi eleme a zenének, és ezek a megoldások is megragadják a figyelmet. Az első violinkulcsos megoldás mindenképpen egy egyszerű megoldás, de másik kettő már sokkal bonyolultabb. Nem egy átlagember fog ilyen polcot csinálni, hanem mindenképpen szakember, de megéri a fáradtságot, mert nagyon látványosak. A hangjegyes megoldás pedig egy nagyon egyszerű, de ötletes. Egy fehér falon több ilyen kisebb nagyobb hangjegy mutatós lehet, és akár alá még kanapét, hangszereket is lehet tenni.

1_violinkulcs.jpg

1_violinkulcs_3.jpg

1_violinkulcs_2.jpg

1_hangjegy.jpg

Azt kell mondanom, hogy az én fantáziámat sokkal inkább az utolsó megoldások ragadják meg, de elismerem, hogy az összes nagyon kreatív. A zongora, a gitár, a dob és a cselló közismert hangszerek közé tartoznak, és ha tönkrementek, akkor így is fel lehet hasznosítani őket. A kreativitásnak itt sem szabhat semmi sem akadályt. 

Szólj hozzá

zene kreativitás Könyv Könyvespolc 12+1 megunt tárgy újrahasznosítása Zenés molyok kedvencei