2016. júl 30.

Kreatív megoldások könyvszeretőknek

írta: tees06
Kreatív megoldások könyvszeretőknek

A sorozat utolsó részeként olyan könyvespolcokat és könyvszekrényeket válogattam össze, amelyek kivitelezése nem egyszerű, de annál egyedibb és sokszínűbb megoldásoknak minősülnek. Itt már teljes mértékben a kreativitás jelenik meg, amelynek semmi sem szabhat határt. Lesznek egyaránt egyszerűbb polcok, és extrémebbek is. Némelyiket mi magunk is meg tudjuk csinálni otthon, de a legtöbb esetén inkább szakember szükséges. Ez talán hátránynak minősül, de az eredmény kárpótol.

montazs.jpg

1. Kör alakú polcok

Minden bizonnyal szakember szükséges a polcok kialakításához, de nagyon sokfélék lehetnek. Az én kedvenc megoldásom innen a harmadik, bár mind a három tetszik. Szerintem ezeket is lehet még színesíteni festéssel, vagy módosítani a stílusokat. Mindezek mellett a kör egy egyszerű forma, amely könnyen beilleszthető az otthonunkba, de ezzel a megoldással mégis extrémebb.

1_koros.jpg

1_koros_2.jpg

1_koros_3.jpg

2. Zenés molyok kedvencei

A sorozat második részeként volt szó a Zenés molyok kedvencei esetén azokról a polcokról, amelyek a zenét állították a középpontba. Itt is szeretném kiemelni ezeket, mert nagyon kreatív megoldások, de bővebben a korábbi bejegyzésben lehet róluk olvasni. Itt a hangjegyes és violinkulcsos polcokat hoztam, amelyek bennünk elegáns hatást kelthetnek.

2_zenei.jpg

2_zenei_2.jpg

3. Különféle hálószobai megoldások

Ezek a polckialakítások igazán azokat célozhatják meg, akik kisebb lakásokban élnek, és nincsen elegendő helyük. Ezek ugyanis helytakarékosak, amelyek közül olyanokat választottam, ahol az ágy területére építenek, hiszen az ágy minden hálószobában megtalálható. Sok helyet is foglalhat, de felette és alatta is tárolható sok minden. Itt olyan megoldásokat mutatok be, amelyek erre az ötletre építenek. Az első egy egyszerű megoldás abban a tekintetben, hogy az ágynemű tartóban alakították ki a polcokat, de még az ágy felett is vannak. A boltív pedig ad ennek egy kellemesebb látszatot. Egyszerűsége ellenére nagyon látványos.

3_agy_ala.jpg

A másik két képen pedig egyfajta galériás kialakítás látható. Az első esetben egyszerűen megemelték az ágyat, és alatta könyvespolcot alakítottak ki. A második azonban már sokkal kreatívabb abban a tekintetben, hogy az ágy kihúzható, és felette egy olvasósarok is kialakítható. Az egyik személyes kedvencem, ahol a kép magáért beszél.

3_agy_ala_2.jpg

3_agy_fele.jpg

4. Egyszerűbb polcok

Az első ránézésre egyszerűnek tűnnek a polcok, de sokkal látványosabbak. A kialakításuk nem egy átlagos könyvespolcra vall, de mégsem oly módon kreatív kivitelezések, mint a korábban mutatott polcok. Itt sok minden múlik a rendezésen is.

4_egyszerubb_kivitelezes_2.jpg

4_egyszerubb_kivitelezes.jpg4_egyszerubb_kivitelezes_4.jpg

4_egyszerubb_kivitelezes_5.jpg

5. Extrém polcok

Miután meglátjátok ezeket a polcokat, rögtön megértitek, hogy miért neveztem egyszerűbb megoldásoknak az előző polcokat. Habár azok sem voltak épp olyan egyszerűek, de ezek igazán extrém könyvespolcok. Hol erre dől, hol arra, de mégis látványos és stabil polcnak tűnik. Nekem nagyon tetszik, bár nehéz beilleszteni egy átlagos otthonba. Én azt mondanám, hogy művészek otthonába valók, vagy olyan embereknek, akik kicsit maguknak valók, és ezt tudják is önmagukról.

6_absztrakt.jpg

6_absztrakt_2.jpg

6_absztrakt_3.jpg

6_absztrakt_4.jpg

6. Különféle alakzatok, figurák

Hogyha az előző könyvszekrényeket extrémnek neveztem, akkor bátran használhatom ezt a szót ezekre is. Igazán merész polcok, és nekem tetszik, hogy különféle figurák rajzolódnak ki belőle. A bögre olyan egyedi megoldás, hogy nem találtam ehhez hasonló stílusú polcokat, bár a nyilak, a leszakadó polc vagy a pincér közel áll hozzá, de ezek mégis másabbak. Mindenképpen látványos megoldások.

7_figura_1.jpg

7_figura_2.jpg

7_figura_3.jpg

7_figura.jpg

7. Olvasókuckó

Minden olvasó embernek megvan a saját szokása, hogy hol és hogyan szeret olvasni. Ezekre hoztam néhány megoldást, ahol olvasókuckók láthatóak. Bevallom őszintén, hogy nekem az első kép tetszik, de nem tűnik túlságosan kényelmesnek. Szép és színes, de túl sokáig nem szeretnék ott olvasni. A harmadik kép azonban a szó szoros értelmében valódi kuckó.

untitled-1_3.jpg

8_heverovel_egyutt_3.jpg

8_heverovel_egyutt_2.jpg

8. Színes polcok

Végezetül pedig szintén egy egyszerűbb megoldást hoztam, amely azt mutatja, hogy a színekkel mennyire jól lehet játszani. Nincsen ezekben semmi túlzott extrém kivitelezés, hanem leginkább a színekkel játszanak a készítők. Mindenképpen ötletes megoldások.

9_szines.jpg

9_szines_2.jpg

9_szines_3.jpg

Ahogyan a bejegyzés elején említettem, ez volt a sorozat utolsó része. Remélem, hogy mindenki talált kedvére valót, és hátha még ötletet is adtam ezekkel. Én a kutakodás során kaptam néhány ötletet, és remélem mások is. Hasonló bejegyzések pedig továbbra is várhatóak.

Szólj hozzá

kreativitás Könyv Könyvespolc 12+1 megunt tárgy újrahasznosítása Zenés molyok kedvencei Kreatív megoldások könyvszeretőknek