2015. ápr 30.

Hónap könyve – április

írta: tees06
Hónap könyve – április

Nyugodt és kellemes hónapom volt, ennek köszönhetően most több könyvet is olvastam. Összesen hét regény került a kezembe áprilisba, és ezek közül mindössze egyet nem fejeztem be. A hetedik, Harry Potter and the Order of Phoenix esetén is csak néhány fejezet maradt, és arról nem is fogok írni, mivel csak azért olvasom, mert szeretném angolul is végigolvasni a sorozatot. Ha nem is értek minden egyes szót, mondatot, még így is iszonyatosan jól szórakozom.

A blog mellett szeretném kifejteni azt, hogy áprilisban lezajlott a II. Magyar Könyvek Viadala, így az első olyan verseny, amelyben én is nomináltam. Röviden csak szeretném felhívni arra a figyelmet, hogy számomra nagyon érdemes volt követni, mivel sok érdekes könyvvel találkoztam. Van olyan, amit már azóta el is olvastam, illetve néhány. amelyeket be is szereztem, vagy folyamatban van. Leginkább Böszörményi Gyula Leányrablás és Totth Benedek Holtverseny c. regényére vagyok kíváncsi. Az utóbbi már a polcomon is van, és lehetséges, hogy következő hónapban sort kerítek rá.

Sajnos ebben a hónapban sem jutottam el odáig, hogy kiegészítsem a blog felületét azokkal a dobozokkal, amivel szándékozom, de majd idővel eljutok ehhez is. Tény, hogy nem nekem valóak ezek a fejlesztgetéssel kapcsolatos dolgok, és sokkal inkább írni meg olvasni szeretek. Szóval, ebben az esetben előveszem a régi, jó magyar hozzáállást, és majd következő hónapban lesz rá időm. Bízom benne, hogy ez úttal így is fog történni.

07fa6d61049258aad4a8449230f8b294.jpgÁprilisban tehát hat könyvet olvastam. Műfajok esetén szintén változatos volt a blog, hiszen az Így neveld a sárkányodat sorozat mellett két életrajzi és egy krimit olvastam. Most igazán szerencsésnek éreztem magamat, mert folyton olyan könyvet vettem a kezembe, amit alig tudtam letenni, és nemcsak a megszokott délutáni időszakomban, hanem még esténként lefekvés előtt is olvastam. Valamiért nem hagyott egyik kötet sem nyugodni, mindegyik más – más okból kifolyólag. A következőeket olvastam:

Hirtelen nem is tudom, hogy melyik könyvet emeljem ki, mert tényleg mindegyiket nagyszerűnek éreztem, és valahogyan mindegyik hatással volt rám. Margaux Fragoso Csak ha te is akarod c. regénye leginkább sokkoló részleteivel, és a szerző őszinte vallomásával. Nagy bátorság kellett a könyv megírásához, de még nagyobb ahhoz, hogy utána is merje vállalni önmagát. Nem volt könnyű élete, de a könyvével példát mutat sokaknak, akik szintén áldozatok, de nem képesek segítséget kérni, vagy éppenséggel továbblépni.

Az Így neveld a sárkányodat könyvsorozat leginkább a gyermeki világával hatott rám. Őszintén bevallom, hogy Margaux Fragoso regénye után valami könnyedebbre vágytam, ami kikapcsol, és nem gondolkodtat el, hanem csak egyszerűen szórakoztat. Eredetileg úgy terveztem, hogy csak az első részt olvasom el, de nem tudtam tartani magam ehhez, és az első után azonnal olvastam a másodikat, majd a harmadikat. Mindkét esetben szinte alig csuktam be az előző kötetet, már a kezemben volt a második. Azóta pedig alig várom a folytatást. Ez egy olyan sorozat, amelyet nagyon ajánlok kisgyerekes családoknak, mert ezek a történetek megragadják a gyerekek figyelmét, és szerintem könnyen meg is szeretetik velük az olvasást. Egyik könyv sem hosszú, illetve rengeteg illusztrációt tartalmaz, amivel még inkább oldottá válik a szöveg, és kiegészítik különféle információkkal a fejezeteket.

Agatha Christie regénye most sem okozott csalódást. Nem hittem volna, hogy még fog ekkora meglepetést okozni nekem, mivel már olyan sok könyvét olvastam, de mégis sikerült neki. Érdekes az, hogy a szerző művei még most is mennyire kedveltek, és biztos vagyok benne, hogy a rajongói száma is folyamatosan növekszik. Ez úton pedig szeretném felhívni a figyelmet, arra a szavazásra, amelyet a szerző születésének 125. évfordulója alkalmából készítettek. Bárki szavazhat a kedvenc Agataha Christie művére, és ez által kiderülhet, hogy a rajongóknak melyik a kedvencük. 

A Tíz kicsi néger az egyik legkedveltebb krimije a szerzőnek, amely szinte kötelező darab. Ez a kötet leginkább a fordulatos és sejtelmes cselekményével volt rám hatással. Folyamatosan gondolkodtat, hogy hogyan tovább. A szereplők egyre csak fogyatkoznak, és a feszültség egyre csak növekszik. Sokáig gondolkodtam, hogy ez, vagy pedig Cheryl Strayed Vadon c. regénye legyen a hónap könyve. Végül az utóbbi mellett döntöttem, mert valójában az volt rám a legnagyobb hatással. Sok mindennel kapcsolatban elgondolkodtam ezt a kötet olvasva, hiszen lényegében önmagunk megtalálásáról szól. Arról, hogy az életünk egyik pillanatról a másikra megváltozhat egy váratlan esemény hatására, és nem mindig könnyű továbblépni. Nem mindig lehet folytatni úgy a dolgokat, mintha semmi sem történt volna. Mindenki életében eljön az a pillanat, amikor szembe kell néznie önmagával, és feltennie a kérdést magának: Ez az az élet, amire vágytam? Oda tart az életem, ahová szeretném? A regény cselekménye első hangzásra nem tűnik túlságosan érdekesnek, egy több hónapon át tartó túra szinte teljesen egyedül a vadonban. Nem éppen úgy hangzik, mintha váratlan eseményekkel teli regény lenne. Aztán részben mégis az, de ehhez szükség van arra is, hogy a sorok mögé lásson az olvasó.

A hónap könyve tehát Cheryl Strayed Vadon c. regénye, amely leginkább kiemelkedett az összes olvasnivalóm közül áprilisban. Csak ajánlani tudom mindenkinek, és biztosra veszem azt, hogy aki olvassa, elgondolkodik. Azon mindenképpen, hogy ő maga hogyan bírna egy ilyen túrát a vadonban. 

Szólj hozzá

Hónap könyve