2015. dec 04.

Hónap könyve – november

írta: tees06
Hónap könyve – november

Az elmúlt egy hónapban nem volt túl sok időm a blogra, aminek egyszerű oka az, hogy nem minden úgy alakult, ahogyan terveztem. Túl sok dolgom volt, és még van is a főiskolán, így most lehet, kicsit ritkábban fogok írni, hiszen épp most kezdődik a vizsgaidőszak. A novemberi hónap könyve bejegyzés is ezért csúszott most pár napot, mert vizsgára készültem.

Novemberben összesen négy könyvről írtam a blogon, és most is sikerült elég sokféle műfajban választanom. Ezek főként a Könyvmoly Párbajos listámról lévő könyvek voltak, illetve nem volt időm megírni az évi 50 könyv kihívással kapcsolatos bejegyzésemet. Remélem, majd ebben a hónapban kerítek rá valamikor időt.

fb_img_1447850540148.jpg

Az elkövetkezendő napokban pedig várhatóak újabb bejegyzések, ugyanis már elolvastam az Útvesztő trilógiának a befejező kötetét, és ma kezdtem el olvasni Gayle Forman Hová tűntél? c. regényét. Az előző hónapban mindkét könyv esetén olvastam az előtte levő részeket, és mind a kettő tetszett. Valójában novemberben mind a négy regényről azt tudom elmondani, hogy megragadták a figyelmemet, és mindegyiket ki tudnám választani valamiért a hónap legjobbjának. A következő regényeket olvastam:

Gayle Forman regénye nagyon meghatározó volt számomra. Elgondolkodtatott azzal kapcsolatban, hogy mennyire könnyen meg tud változni az életünk. Nem feltétlenül arra gondolok, hogy egy hirtelen baleset hogy meg tud minket változtatni, de akár egy véletlen találkozás egy idegennel, vagy bármi a mindennapi rutinunkból könnyen ki tud zökkenteni. Ebben a regényben egy elég nagy tragédia történik, és a főszereplőnek döntenie kell, hogy küzd, vagy pedig elmegy. Aki olvasta a regényt, tudja, hogy nem egy egyszerű döntésről van szó. Ezt a regény nagyon ajánlom mindenkinek, sőt bátran nézzétek meg a filmet is.

A szoba c. kötet már sokkal megrázóbb témát dolgoz fel, hiszen egy elrabolt lány és később született gyermekének a történetét ismerhetjük meg. A regény azonban nemcsak a szobába bezárt időt dolgozza fel, hanem nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy mi történik a szabadulás után. Nagyon aprólékosan kidolgozott történet, amelyben szintén számos kérdés fogalmazódik meg. Ezekkel leginkább társadalmi vitát tudnak gerjeszteni.

fb_img_1448531015062.jpg

Jodi Picoult Szelíd vadak c. novelláját már régóta terveztem, hogy elolvasom, és a rövidsége ellenére mégis sokáig váratott magára. Ez szintén más témát boncolgat, és egy igazán szép történet kerekedig ki belőle. A tudomány és a szeretet közötti ellentét jelenik meg, ami szintén eléggé elgondolkodtató. Leginkább azzal foglalkozik, hogy van egy bizonyos határ a tudomány és az emberség között. Engem nagyon elgondolkodtatott, mert bár fontosnak tartom a különféle tudományokban való fejlesztés, és nagyra értékelem, amikor valaki jártas egy – egy tudományterületen, de mégis van egy határ, amit nem kellene átlépni. Ez a kötet pontosan ezt mutatja be.

A negyedik olvasott regényem pedig James Dashner Tűzpróba c. kötete volt. Az Útvesztő második része teljes mértékben megragadott, és bátran merem mondani azt, hogy a trilógia legjobb része volt. Azóta elolvastam már a befejező kötetet is, de nekem igazából a második tetszett a legjobban. Az igazán ütött, és sok mindenben nagyon hatásos volt. Keveredett benne az izgalom, a félelem és a dráma. Ezek együttese pedig egy igazán klassz disztópiát hozott létre, és én éppen ezért választom ezt a regényt a hónap könyvének. Mind a négy könyvet ajánlom a figyelmetekbe, de amit leginkább dicsérni tudok az James Dashner regénye volt.

Szólj hozzá

Hónap könyve