2016. aug 30.

Bane krónikák 1 – 2

írta: tees06
Bane krónikák 1 – 2

Cím: Mi ​történt Peruban? / A ​szökevény királyné

Szerző: Cassandra Clare - Sarah Rees Brennan - Maureen Johnson

Fordító: Kamper Gergely

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Oldalszám: 56

Kiadás éve: 2013

Cassandra Clare, Sarah Rees Brennan és Maureen Johnson közösen írták a Bane Krónikák elnevezésű sorozatot. Valójában ez egy tíz novellából álló regénysorozat, amely Magnus Bane boszorkánymester életének néhány történetéről számol be. A kötetek között pedig mindenféle esemény szerepet kapott, amelyet fontosnak tartott Bane megosztani az olvasókkal.

Ebben a bejegyzésben az első két novellával kapcsolatban fejtem ki a véleményemet, és hasonlítom össze. A Mi történt Peruban? c. kötet lényegében azt meséli el, hogy Magnus Bane és barátai milyen kalamajkákba keveredtek az évek során ebben a városban, és ez hogyan hatott a későbbi jövőjükre. A második novellában pedig már 1791 júniusában a francia forradalom idején járunk. Banet különös alak keresi fel, aki azt a megbízást adja neki, hogy szabadítsa ki a francia királynét fogságából. A boszorkánymester elfogadja a megbízást, de sokkal nehezebb feladattal találja szembe magát, mint kezdetben hitte.

8792b407a407ae2e0171007d7cc08451.jpg

Valójában érdekes döntés volt részemről, hogy belekezdtem ebbe a sorozatba, ugyanis korábban nem olvastam Cassandra Clare A Végzet Ereklyéi c. sorozatát. Azonban a hétvégén csak valami könnyed és rövid olvasmányra vágytam, és ezt teljes mértékben megkaptam ettől a két történettől. Mindkettő csak rövid szösszenet, de teljes mértékben érthetőek. Kapunk bőven utalást arról, hogy kicsoda is Magnus Bane, és nem pedig teljes homályosságban tapogatózunk. Bár vannak kérdéseim, de úgy hiszem, hogy ezekre megtalálom majd később a válaszokat, hiszen a boszorkányvadász az írónő több sorozatában is megjelenik.

A sorozat két története voltaképpen teljesen elkülönül, de mégse tudom elkerülni, hogy ne hasonlítsam össze. Az első után ugyanis nem éreztem annyira jónak a sorozatot, hogy folytassam. Ennek pedig egyszerű oka az volt, hogy a Mi történt Peruban? c. könyv nekem kissé szétesett. Körülbelül 50 oldal hosszú a regény, de ebben 4 különböző történetet kapunk, majd pedig a lezárással sem voltam elégedett. Kissé csalódtam benne, mert többet vártam ettől, hiszen óriási rajongótábora van a történetnek. Gondoltam, hogy ez nem véletlen, és éppen ezért többet is vártam. Azonban adtam még egy esélyt a sorozatnak, és a második rész sokkal jobban tetszett. Itt éreztem azt, hogy van eleje, közepe és vége a történetnek. Szépen fel volt építve, és mindvégig tudtunk izgulni ezen a kalandon. Felkeltette az érdeklődésünket, hogy hogyan alakul a francia királyné élete, és vajon mit fog kitalálni Bane. Itt már teljes mértékben azt kaptam, amit vártam: rövid kikapcsolódás a hétvégén.

674149_2.jpg

Mindezek mellett kétségtelen, hogy Magnus Bane nagyon egyedi karakter. A szerző nagyon alaposan kidolgozta a jellegzetességeit, amelyek mind a két kötetben megjelennek. Gondolom, hogy ez a későbbiekben sem lesz másként. Valójában se nem túl szimpatikus, se nem túl ellenszenves számomra Bane, így érdekel a folytatás. Kíváncsi vagyok, hogy vajon milyen történeteket fogok még kapni a Bane krónikák kapcsán, és melyek azok, amelyeket a szerzők fontosnak tartottak elmesélni.

Igazából ez a 10 novella teljes mértékben a rajongóknak szól, de én vagyok a tökéletes példa arra, hogy a tudatlanoknak is tetszhet. Nem ismertem előtte a sorozatot, de egyáltalán nem volt olyan érzésem, hogy valamit nem tudnék. Nincs semmi miatt hiányérzetem, ami esetleg zavarna. Csak ajánlani tudom, mert a rajongóknak és mindenki másnak is kellemes kikapcsolódást nyújthat egy – egy történet.

Az elkövetkezendő időszakban pedig tervezem, hogy írok a többi a részről is, amelyek a következőek:

  1. Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: Mi történt Peruban?
  2. Cassandra Clare – Maureen Johnson: A szökevény királyné
  3. Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: Vámpírok, pogácsák és Edmund Herondale
  4. Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: Az éjféli örökös
  5. Cassandra Clare – Maureen Johnson: A Dumort Hotel tündöklése
  6. Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: Raphael Santiago megmentése
  7. Cassandra Clare – Maureen Johnson: A Dumort Hotel bukása
  8. Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan: Mit vegyünk egy árnyvadásznak, akinek mindene megvan?
  9. Cassandra Clare – Sarah Rees Brennan – Maureen Johnson: A New York-i Intézet csatája
  10. Cassandra Clare: Igaz szerelem (és egy első randi)
Szólj hozzá