2016. sze 20.

Olvasólámpák Könyvmolyoknak

írta: tees06
Olvasólámpák Könyvmolyoknak

Az elmúlt egy – két hónapban több képes összeállításom is volt, amelyek esetén könyvespolcokat, könyvjelzőket vagy éppen ajándékötleteket gyűjtöttem össze. Volt, hogy egy – egy témára fókuszálva keresgéltem, de például a könyvespolcok visszatérő témaként jelentek meg. Elég sokféle megvalósítást, kialakítást mutattam be ezen a téren, de most különféle olvasólámpák szemléltetésével készültem. A választásom azért esett a lámpákra, mert épp olyan hétköznapi tárgynak tekintendőek, mint a könyvespolcok, és valójában épp olyan sokszínűek is lehetnek. Nagyon sokféle megoldással találkoztam, de én nyolc kategóriába rendeztem a különféle lámpákat.

page_4.jpg

Olvasólámpák könyves megoldásokkal

Ebben a kategóriában találkoztam talán a legkreatívabb megoldásokkal, mert itt látszik az, hogy mennyire sokféleképpen használják fel a régi könyveket. Az első képen látható megoldás nekem az egyik kedvencem, mert akár még könyvjelzőként is használható ez a lámpa, hiszen olvasás után rá lehet helyezni a kötetet. Másrészt, nagyon jól mutat. A második képen látható kötetekből kialakított lámpabura számomra nem túl vonzó, de kétségtelen, hogy ez is ötletes.

1_4.jpg

2_2.jpg

A harmadik képen kissé látványosabb kivitelezéseket szedtem össze, amelyek mindegyike jól mutat. Azonban tény, hogy kissé stílusfüggő, hogy melyik hol mutatna jól, hiszen a plafonról lelógó könyvek nem épp hétköznapiak, hanem sokkal inkább könyvesboltokba, könyvtárakba valóak.

3_2.jpg

A következő képen egy nagyon jól mutató lámpát hoztam, amely szintén egyik nagy kedvencem. Nem hiszem, hogy túlságosan sokat világítani, de látványos. Az utolsó megoldás pedig megint csak nagyon kreatív. Az előzőekkel szemben ezek jól beilleszkednek a mindennapi bútorok közé, de mégis mutatósak egy – egy lakásban. 

4_1.jpg

5_2.jpg

Olvasólámpák könyvespolc segítségével

Kissé extrémebb kivitelezések, és nem feltétlenül tetszhet mindenkinek, de mégis ötletesek. A képek magukért beszélnek.

2780546a28d99667ccb774513f38c112.jpg

b3a8b5bc502029c0b515bf1abbc2dccf.jpg

creative-lights-lamps-awesome-3.jpg

Különféle feliratokkal ellátott lámpák

Ez a kategória az egyik kedvencem, mert különféle feliratokkal igazán egyedivé tehető egy – egy egyszerűbb olvasólámpa. A feliratok felvitelével kapcsolatosan pedig számos információt találni az interneten, hogy mivel és hogyan érdemes véghezvinni, így pedig mindenki kiélheti kreativitását. Bár csak kettő képet hoztam, de mindkettő nagyon ízléses.

5f6b3eed09a93608e92b366945890947.jpg

a3eba134bf7d5c00956a8f9eff510e36.jpg

A kategóriák összeállítása során megfigyeltem azt, hogy vannak bizonyos műfajokra, történetekre specializált lámpák is, amelyek kifejezetten rajongóknak készülnek. Többféle témában találtam ilyen megoldásokat, de elsőként a bűnügyi és horror témájú lámpák jöjjenek.

Bűnügyi, horror témájú lámpák

Egybe vettem a két témát annak ellenére, hogy kissé eltér egymástól a bűnügyi regény és a horror. Amolyan része egymásnak a kettő, de itt megfigyelhető, hogy amíg a Sherlock Holmes lámpák mutatósak, addig egy horror témájú kissé ijesztően hathat a lakásban. Nem vagyok benne feltétlenül biztos, hogy bármelyik könyvmoly szívesen fogadná otthonába.   

page_1_1.jpg

Harry Potter lámpák

Nem tudtam kihagyni a különféle HP témájú lámpákat, mivel én magam nagy rajongó vagyok. Igazából ezzel kapcsolatban találtam a legváltozatosabb lámpákat, így a képeken is látni, hogy mennyiféle megoldás van. A hét kötetben ugyanis sokféle szimbólum megjelent, hogy szinte mindegyikkel kapcsolatban lehet találni valamilyen megoldást. Az én személyes kedvenceim Harry patrónusát jelölő szarvas lámpa, illetve a Halál ereklyéit szimbolizáló lámpák.

page_5.jpg

f483447be6f138c983c7ada1908e115e.jpg

page_2_1.jpg

Narnia lámpák

Kissé kevesebb ötletre lehet ezzel kapcsolatban bukkanni az interneten, de amit találtam, az nekem nagyon tetszik. Mutatós és ötletes, kisebb – nagyobb lámpák, de ezzel a sorozattal kapcsolatosan is többféle megoldás található. Én csak a szekrényes megoldást hiányoltam.

page_6.jpg

Mesés lámpák

Ismételten egy olyan kategória, amelyben kimeríthetetlenül sokféle megvalósítást találhatunk. A mesevilág sokszínűsége itt is megjelenik, és az olvasólámpák esetén is nagyon egyedi ötletek is találhatóak. Van feliratos és képi illusztrációval ellátott, de különféle figurákkal is. Szinte minden mesével kapcsolatos lámpát felfedezhetünk, viszont az már sokkal nagyobb kérdés, hogy hol szerezhetőek be. Online rendeléssel biztosan.

page_2_2.jpg

page_3_1.jpg

page_7.jpg

page_4_1.jpg

A végére hagytam az én kedvencemet, amelyet csak egy szóval jellemeznék: varázslatos.

3a7b81722dd9c5b934d4ff717394b870_1.jpg

Olvasólámpák sárkányokkal

A könyvjelzős bejegyzésem során már érintettem a sárkányos témát, majd a sárkányokról szólóban pedig kifejtettem, hogy mennyire szeretem őket, így nem volt kérdés, hogy ez is egy kategória lesz. Valójában kevesebb megoldást találtam, mint vártam, de ezeken az olvasólámpákon csak csodálkozni lehet. Bár egyszerűbbek, és nincsen bennük semmiféle extrém jellegzetesség, de mégis nagyszerűek. A képek itt is magukért beszélnek. 

4205a4dcb4a45a9e981d78a0bc3d209b.jpg

aac367bf2134c6f6e9aea51bfca49167.jpg

page_8.jpg

Szólj hozzá

kreativitás könyvjelzők Könyv Lámpa Olvasólámpa