2016. nov 13.

Az ultimate book tag

írta: tees06
Az ultimate book tag

Ezt a bejegyzést HoneyBee-nek köszönhetitek, aki az elmúlt hetekben meghívott az ultimate book tagre. Sok érdekes kérdésből tevődött össze a bejegyzés, amelyre néhol nem is volt olyan egyszerű válaszolni. Néhol viszont nagyon könnyen válaszoltam, mert egyáltalán nem jellemző rám az adott dolog, vagy szimplán csak nem kérdés számomra.

Nem szoktál "tengeri beteg" lenni a kocsiban való olvasástól?

Elég fura nekem ez a megnevezés, de gondolom, arra céloznak itt, hogy sokan nem tudnak buszon, autóban olvasni, mert szédülnek tőle. Nekem ezzel egyáltalán nincsen problémám, sőt mióta ismét elkezdődött a suli, azóta többet olvasok a buszon, mint itthon. Kezdetben én azonban csak ebook-ot olvastam buszon és kocsiban is, mert a könyv annyira nem volt kényelmes. Most már az utóbbival sincsen problémám.

Melyik író stílusa tetszik a legjobban, és miért?

Nehéz lenne választani egyet, mert inkább kedvenceim vannak. Nem árulok egy nagy titkot, hogyha kiemelem J. K. Rowlingot, de mellette nagy kedvencem még John Boyne, Stephen Chbosky, Angela Marsons és Jodi Picoult is. Leginkább az tetszik ezekben a szerzőkben, hogy nagyon olvasmányos a stílusok.

Harry Potter vagy Alkonyat?

Harry Potter mindenképpen. Az Alkonyatot annyira nem ismerem, hogy a filmek közül is csak egy részt láttam. A köteteket pedig nem is olvastam. Engem valahogyan nem érintett meg ez a sorozat, bár a Harry Potter is csak jóval később, nem gyerekként talált meg.

14681629_1137648716312951_3228830078229801273_n_1.jpg

Van könyves táskád?

Nincs.

Meg szoktad szagolni a könyveket?

Nem igazán. Nagyon ritka az, amikor megszagolom. Én mindig a fülszöveget olvasom el, illetve belelapozok az első pár oldalba, és az alapján döntök.

Melyik könyved imádtad, miközben olvastad, de aztán rájöttél, hogy mégsem annyira jó.

Legutoljára ilyen volt számomra Magos Judit Demény c. könyve. Nagyon vártam, hogy végre elkezdjem olvasni, de aztán nagy csalódás volt. Szerencsére nem sok ilyennel találkozom.

Vannak vicces könyves történeteid gyermekkorodból?

Nem igazán. Maximum annyi, hogy elaludtam olvasás közben, de ez nem igazán vicces.

Melyik a legvékonyabb könyv a polcodon?

A. A. Milne Micimackó c. kötetének egy régebbi kiadása, amely mindössze 125 oldal.

00015602.jpeg

Melyik a legvastagabb könyv a polcodon?

Stephen King A búra alatt, amely több mint 1600 oldalas, és már el is olvastam.

Olyan jól írsz, ahogyan olvasol?

Egy újabb fura kérdés számomra, mert nem mondanám azt, hogy igen, de azt sem, hogy nem. Viszont regényeket, novellákat, szépirodalmi műveket nem írok, ami miatt azt mondhatnám, hogy igen. Mellesleg felvetődik bennem, hogy hogyan lehet jól olvasni. Akkor, hogyha gyorsan olvas az ember? Mert akkor nem. Viszont ha akkor, hogyha az összefüggéseket keresi a sorok között, és nemcsak magát a történetet látja, akkor jól olvasok.

Mikor kezdtél el olvasni?

Nem voltam csodagyerek, aki korán kezdett olvasni. Így én csak az általános első osztályában tanultam meg olvasni, sőt kezdetben akkor sem ment könnyedén.

Melyik a kedvenc tantárgyad az iskolában?

Nincsen, bár én inkább a humán tárgyakat szerettem. A matekkal nem volt problémám, de a kémia, fizika már nagyon nem az én asztalom volt. Most az egyetemen pedig félévente változnak a tárgyak, bár sok minden egymásra épül. Mivel tanári szakon vagyok, én így leginkább a saját szakterületemen lévő készségtárgyakat tartom hasznosnak.

Képzeld el, hogy kapsz egy könyvet ajándékba – de utálod. Mit teszel?

Nem igazán tudom, sőt nekem ez kissé furcsa kijelentés. Ha nem ismerem a könyvet, akkor mi alapján utálom? Vagy mégis miért utálnék egy könyvet? Legfeljebb nem tetszik, és nem olvasom el. Lehet, kissé kötekedem ezzel a kijelentéssel, de számomra az utálat sokkal többet jelent. Egy könyvet pedig nem igazán tudnék utálni. Mégis miért utálnám? Nem ártott nekem semmit. Azonban mindenképpen megtartanám, mert hiszem, hogy ajándékot nem illik továbbadni.

Melyek az Éhezők Viadalához és Harry Potterhez hasonló könyvek?

Nehéz kérdés, mert nekem az Éhezők viadala eddig nem volt újraolvasós, de majd angolul el akarom olvasni. Azonban az utóbbit már olvastam angolul is, sőt mostanában újraolvasom magyarul is. Hasonló sorozatot nem igazán tudnék, mert mind a kettő történetileg eléggé egyedi. Azonban hasonlóan érzek Angela Marsons vagy Camilla Läckberg sorozatával kapcsolatban is. Teljesen más műfaj, mint a kérdésben említettek, de itt is érezni a szerző egyéniségét.

the-hunger-games-mockingjay-part-1-53b19e0a32efb-which-hg-theory-was-your-favorite-what-did-you-think-of-mockingjay-part-1.jpg

Milyen rossz szokásod van, miközben blogolsz?

Mindig változó intenzitással írok, amiben szerepet játszik az is, hogy éppen mennyi időm van. Azonban időnként mégis nagyon belendülök, és éjszaka is írok posztokat, de majd csak idővel rakom ki. Máskor meg nagyon nem veszem rá magam az írásra, mert olyan fáradt vagyok, hogy inkább csak fekszem és olvasom.

Vámpírok vagy tündérek?

Valahogy egyikhez sem húz a szívem, sőt nem is rémlik most olyan történet, amiben bármelyik teremtmény is fontosabb szerepet kapott volna.

Alakváltók vagy angyalok?

Szintén az előzőeket tudom elmondani.

Szellemek vagy vérfarkasok?

Mindkettőt szeretem egy történetben, de főleg a Harry Potter szériának köszönhetően. Abban a sorozatban nagy kedvenceim voltak a szellemek, illetve később Lupin professzor is.

Zombik vagy vámpírok?

Valahogyan egyik sem a kedvencem. Nem igazán ragad meg ez a téma, mert a zombik ilyen apokalipszis témájú könyvekben jönnek elő, a vámpírokat meg nem szeretem annyira. Majd talán egyszer megkedvelem valamelyiket.

Szerelmi háromszög vagy tiltott szerelem?

Nos, itt passzolok. Valahogy egyik történet sem ragad meg. A szerelmi háromszög nekem kissé sablonos, viszont a tiltott esetén meg nagyon jó kis történetek lehetnek, hogy miért tiltott. Bár az utóbbira nem igazán tudnék példát mondani.

Teljesen romantikus könyvek vagy akció dús könyvek romantikus szállal?

Az utóbbi. Nekem kell az izgalom a regényekbe, hogy valami történjen. A full romantikus történetek nem ragadnak meg, sőt eléggé egysíkúvá és unalmassá válnak számomra egy idő után. Egy kis izgalom, akció pedig ilyenkor jól jön, mert számomra feldobja a történetet.

A book taget még egyszer köszönöm HoneyBee-nek, aki a Books of Dreamer blogot szerkeszti.

 

Szólj hozzá

Booktag