2016. sze 14.

A hableány – Camilla Läckberg ismét alkotott

írta: tees06
A hableány – Camilla Läckberg ismét alkotott

Cím: A hableány (Fjällbacka 6.)

Szerző: Camilla Läckberg

Fordító: Dobosi Beáta

Kiadó: Animus Kiadó Kft.

Oldalszám: 384

Kiadás éve: 2015

Camilla Läckberg az egyik legnépszerűbb svéd szerző, aki 2005-ben el is nyerte az Év Írója díjat Svédországban. Első regénye a Jéghercegnő azonnal sikert aratott, és további kötetei következtek az elmúlt években. A Fjällbacka sorozat jelenleg 8 kötetnél tart, amelynek legutolsó része, az Ártatlanok a nyáron jelent meg az Animus Kiadó gondozásában.

Christian Thydell titkos álmát váltja valóra azzal, amikor megírja első regényét, A hableányt. A regény azonnal nagy sikert arat, hiszen a kritikusok magasztalják, az olvasók pedig kapkodják a regényét. Erica Falk büszke rá, hiszen ő fedezte fel Chritian tehetségét, és sokat segítette tanácsaival a regényírás alatt. Könyve sötét, amelyen érződik az élet kegyetlensége. A hirtelen jött siker azonban veszéllyel jár. A férfi ugyanis már másfél éve fenyegető leveleket kap. Hamarosan pedig a barátai is levelet kapnak. A helyzetet pedig bonyolítja, hogy egyiküket három hónapja eltűntnek nyilvánították. Patrik Hedström összefüggést gyanít a két eset között, de nyom nélkül nem tud semerre se haladni. A nyomozók pedig még csak nem is sejtik, hogy hamarosan egy régen elfeledett, de sötét rejtélyt kell felbolygatniuk.

14349043_10210479584335930_2139750732_n.jpg

Ettől a regénytől teljes mértékben azt kaptam, amire számítottam. Tudtam, hogy tetszeni fog, de a végkifejlett eléggé megrázó is volt. Nem hétköznapi eset, viszont valahogy sejtettem, hogy a szerző most is meg fog döbbenteni. A korábban olvasott regénye esetén ugyanis már megtapasztaltam, hogy az utolsó 100 oldalban felgyorsulnak az események. Valójában kissé nehezményeztem azt, hogy kezdetben lassan indultak be az események. Körülbelül az első 100 oldalban nem túl sok minden történik, és emiatt kissé lassabban is haladtam. Az érdeklődésemet leginkább a fejezetek közötti dőlt betűs részek keltették fel, mert sejtelmesek voltak. Nem tudtam eldönteni, hogy a fülszövegben emlegetett regény részleteit, vagy pedig egy szereplő visszaemlékezéseit olvashatjuk. Ezek a homályos utalások pedig az egész történetet áthatották, és érezni lehetett az egész cselekményen is, hogy sok titok lappang a háttérben. Ezek a sötét rejtélyek pedig felkeltették az érdeklődésemet, mert egy pont után már alig lehet lerakni a kötetet. Camilla Läckberg nagyon alaposan felépítette a történetét, amelyben eleinte a szereplők hétköznapjaival ismerkedhettünk meg, és ez által részletesebb képet kaptunk róluk is.

Egy korábbi bejegyzésemben már kiemeltem, hogy számomra szokatlan volt az Eltitkolt életek c. kötetben az, hogy nemcsak a bűnténnyel, hanem a szereplők mindennapi problémáival is foglalkoztak. Olyan dolgokkal, amelyekkel mindannyian találkozunk nap, mint nap, és ez által jobban meg tudjuk érteni a szereplőket. Itt is megjelent ez a jellegzetessége az írónőnek, amellyel én más szerzők esetén még nem is találkoztam, de nagyon jó ötletnek találom. A sorozatában ugyanis több átlagember is van, akiknek így elkezdünk törődni az életükkel. Most is érdeklődve olvastam, hogy egy – egy személlyel mi történt két kötet között. Így nemcsak a bűntény kibontakozása érdekelt, hanem az is, hogy kivel mi történt az elmúlt időszakban.

500.jpg

Mindezek mellett egy nagyon fordulatos krimit olvashatunk, amelynek hátterében sok titok rejtőzik. Nem is sejtettem, hogy valami ilyesmit ki fog hozni a szerző belőle, bár voltak sejtéseim, amelyek beigazolódtak. Azonban az egész kötetben teljesen meg voltam győződve arról, hogy ki lesz a gyilkos. Ennek ellenére nem az az illető lett, bár erőteljesen szerepe volt neki is a dolgok alakulásában. A végkifejlet így tehát meglepő volt számomra, de igazán az utolsó fejezet döbbentett meg. Az ügyet már megoldották, és úgy tűnt, minden rendben van. Hirtelen azonban „derült égből villámcsapás”, és minden megváltozik. Felforgatja az emberek békés világukat. Komolyan azt hittem, hogy a regényemnek hiányzik az utolsó pár oldala, de közben tudat alatt sejtettem, hogy szándékosan így fejezte be a szerző. Camilla Läckberg most sem okozott csalódást.

Szerettem olvasni a regényt annak ellenére is, hogy voltak unalmasabb részek, és úgy éreztem, hogy lassan indult be a történet. Azonban egy mozgalmas bűnügyi regényt kaptunk, amelyben fokozatosan adagolják az információkat. A szerző jól felépítette a cselekményt, amelynek köszönhetően a végén már tetőpontjára emelkedett az izgalom. Hamarosan pedig folytatom a sorozat következő részével. 

A Fjällbacka sorozat jelenleg megjelent kötetei:

  • Camilla Läckberg: Jéghercegnő
  • Camilla Läckberg: A prédikátor
  • Camilla Läckberg: A kőfejtő
  • Camilla Läckberg: Vészmadár
  • Camilla Läckberg: Eltitkolt életek
  • Camilla Läckberg: A hableány
  • Camilla Läckberg: A toronyőr
  • Camilla Läckberg: Ártatlanok
Szólj hozzá

Könyv Krimi Camilla Läckberg A hableány