2014. dec 17.

Ellátogattam a négyszögletű kerek erdőbe

írta: tees06
Ellátogattam a négyszögletű kerek erdőbe

Cím: A Négyszögletű Kerek Erdőimg_20141217_121513.jpg

Szerző: Lázár Ervin

Illusztrátor: Réber László

Kiadó: Osiris Kiadó Kft.

Oldalszám: 168

Kiadás éve: 2006

Bár már többször is hallottam Lázár Ervinről, soha sem olvastam egyetlen egy könyvét sem. Most is a véletlennek köszönhetem, hogy kezembe vettem ezt a regényét. Az elmúlt napokban ugyanis semmit sem volt kedvem olvasni, aztán próba szerencse alapon levettem A Négyszögletű Kerek Erdő c. regényét a könyvespolcomról, és elkezdtem olvasni a bevezetőt. Megdöbbenésemre ez nem egy szokványos bevezető volt, hiszen a szereplők bemutatásáról szólt. Én valamiért arra számítottam az első pár mondatból, hogy azt fejti ki, miért írta ezt a könyvet. Azonban rá kellett jönnöm, hogy ez is egy külön történet, és minden egyes lakónak a Négyszögletű kerek erdőben saját, kacifántos története van az odaérkezéséről, amit ebben a fejezetben megismerhettünk.

Lázár Ervinnek A Négyszögletű Kerek Erdő c. regénye összesen tizenegy mesét tartalmaz, amelyek többé – kevésbé összefüggnek. Leginkább különálló történetek ezek, de észrevehetjük azt, hogy vannak visszautalások egyes történésekre és szereplőkre. A meséknek általában vannak tanúságaik is, és egyfajta tanmesékként jelennek meg, bár nagyon sok a komikus jelenet. A történetek viszonylag rövidek, 6-8 oldalasak, bár akadnak közöttük hosszabbak, 20-30 oldalasak is. Ez egyébként kicsit zavaró volt, mert némelyik történetbe épp csak belecsöppentem, és már vége is volt, amíg a hosszabbaknál éreztem egy kis ellaposodást, mert bizonyos történetszálakat elhúztak. Azonban mentségükre szóljon az, hogy mindig sikerült egy – két viccel felpörgetniük az eseményeket.

 Ez tipikusan az a könyv, ami könnyed kikapcsolódást nyújt. A gyerekekkel könnyen megszereteti az olvasást, hiszen nagyon kedvelhetőek a karakterek, és még csodás illusztrációk is vannak a történetekhez. Ha éppen olyan gyerek kezébe kerül a könyv, akinek még csak a szülő olvasta, a rajzokon keresztül is vissza tud emlékezni a történetekre. Az illusztrátor, Réber László nagyon jó munkát végzett, pontosan gyerekkönyvekhez illő gyerekrajzokra jellemző egyszerű képekkel színesítette a szövegtengert. Az olvasás közben ezeket a rajzokat még én magam, felnőttként is megcsodáltam. A legtöbbjük ugyanis nagyon szórakoztató.

mindenki.jpg

(Réber László illusztrációja)

A regényre összességében is azt mondanám, hogy iszonyatosan szórakoztató. Régen olvastam már ennyire mulatságos könyvet. A tizenegy mese közül mindössze kettőt ismertem, de még azokon is jól elszórakoztam. Nemcsak maga a helyzet tréfás, hanem sokszor maguk a szereplőknek a jellemük is humoros. Pl. maga Szörnyeteg Lajos, akinek iszonyatosan nagy szíve van, de épp olyan lassú a felfogása is. Sokszor cukkolják is emiatt, de mindenki úgy szereti, ahogy van. Emellett ott van Bruckner Szigfrid, aki folyton mind
ennel dicsekszik és túloz, de akkor is szereti mindenki. Oroszlán létére pedig sokkal gyávább, mint Aromo a fékezhetetlen agyvelejű nyúl. Egyébként mindegyik szereplőnek nagyon ötletes és egyedi neve van, ami valamilyen módon tükrözi a karakter jellemét is.

Azt hiszem, hogy ez a könyv egyaránt szerethető gyerekeknek és felnőtteknek
is. Kitűnő arra, hogy lekösse a gyereket, de a felnőtteket is. Engem olvasás közben felvidítottak ezek a történetek, pedig akkor semmihez sem volt kedvem. Azonban ezt majdnem végig elolvastam az este folyamán, csak aztán az idő közbeszólt. Leginkább azoknak tudnám ajánlani, akik valami könnyed kikapcsolódásra vágynak, és még a meséket is imádják. Engem azonnal magával ragadott a könyv, hiszen olyan volt, mintha én magam is ott lettem volna és ellátogattam volna az otthonukba. 

Szólj hozzá

könyv Lázár Ervin A Négyszögletű Kerek Erdő