2015. jan 29.

II. Magyar Könyvek Viadala

írta: tees06
II. Magyar Könyvek Viadala

Most csak egy rövidebb bejegyzéssel készültem, ugyanis tegnap este engem is felkértek arra, hogy legyek nomináló blogger a II. Magyar Könyvek Viadalán. Igazából meglepődtem a felkérésen, de nagyon örültem. Ez egyfajta elismerés és pozitív visszajelzős arról, amit itt csinálok. Örülök annak, hogy vannak, akiknek tetszik a blogom, és szívesen veszek részt ebben a programban is.

Azonban akik nem ismernék a Magyar Könyvek Viadalát, azoknak elmondok néhány fontosabb információt. Ennek a versenynek a legfőbb célja a magyar szerzők és műveik népszerűsítése. A rendszeres olvasóimnak talán feltűnt, hogy nálam kevés magyar könyvről olvasható, mert igazából én magam sem nagyon ismerem őket. Úgy veszem észre, hogy nem reklámozzák őket egy – két kivételtől eltekintve. Éppen ezért tartom igazán jó ötletnek ezt a versenyt, hiszen így még többjüket ismerhetjük meg, és én magam is jobban elásom magam a magyar szerzők művei között. Van néhány kedvencem, de hát kedvencekből soha sem elég. A délután folyamán már jobban szétnéztem a kortárs szerzők között, és máris akadt néhány könyv, amelyet muszáj leszek beszerezni, elolvasni és írni róla.  

olvaso-lany-02.jpg

A viadalon összesen tíz kategória lesz, amely kategóriákba a bloggerek jelölhetik a kedvenceiket, majd a hat legtöbb pontot kapott szerzőre szavazhatnak az olvasók. Az olvasóknak talán a legfontosabb dátum a március 1-je, ugyanis innentől számítva egy hónapjuk lesz arra, hogy leadják a voksaikat. Szerencsére a tíz kategória eléggé széles palettát nyújt a szavazóknak, így minden területről kiválaszthatóak a legjobbak. A kategóriák a következőek (egy – két kategóriához tettem megjegyzést, ezzel is kifejezve örömömet):

  • Az év legszebb könyvborítója: Szerintem sokaknak fontos ez, hiszen egyik leginkább csalogató egy ismeretlen szerző, könyv esetén maga a borító. Ha a borító egyhangú, unalmas, akkor azt csak úgy nem fogja senki sem levenni a polcról.
  • Az év fordítója: Ez a kategória különösen tetszik, mivel eredeti nyelven olvasott könyvek esetén sokszor érzékeltem azt, hogy nem mindig ugyanazt adta vissza a fordító. Kevés olyan tehetséges szakember van, akik ugyanazt vissza tudják adni más nyelven is, amit a szerző is szándékozott.
  • Az év ismeretterjesztő könyve
  • Az év mesekönyve: Másik kedvenc kategóriám ez, ugyanis én magam nem ismerek kortárs magyar szerzőt, aki mesekönyvet ír. Egyik kedvenc műfajom a mese, de mégis csak a klasszikusokat ismerem. Különösen várom, hogy kik fognak ide bekerülni a legjobbak közé.
  • Az év ifjúsági könyve
  • Az év szépirodalmi könyve
  • Az év szórakoztató regénye
  • Az év elsőkönyves debütálása: Fontosnak tartom ezt, ugyanis nagyon nehéz manapság elindulni a könyves szakmában. Ez pedig ad egy kis pluszt azoknak, akik még nem vagy nem eléggé ismertek, de nagyon is tehetségesek.  
  • Az év írója/ írónője

Érdekes versenynek nézünk elébe, és még egy ok arra, hogy várjuk a tavaszt. Az szavazatokat a www.magyar-konyvek.hu weboldalon lehet majd leadni, illetve minden fontos információ ide fog felkerülni. Mindenkit csak bátorítani tudok, hogy kövessék a viadalt akkor is, hogyha nem szavaznak, mert biztos vagyok abban, hogy mindenki fog olyan szerzővel találkozni, akinek a műve felkelti majd az érdeklődését. 

Szólj hozzá

II. Magyar Könyvek Viadala