2015. feb 09.

Könyvtári Booktag

írta: tees06
Könyvtári Booktag

A délelőtti órákban kaptam erre a könyves tagre való felkérést. Igazából ez a legelső ilyen bejegyzésem, mivel ritkán is olvasom őket, és jobban szeretek recenziókat írni. Ennek a meghívásnak azonban örültem, mivel nagyon tetszettek a kérdések. Ez úton is köszönöm Eszternek, az Egy könyvfüggő vallomásai blog írójának.

c53f58e7f0d6f967984fcc527df697.jpg

1. Könyvesbolt vagy inkább könyvtár? Indokold!

+Melyik kedvenc karakteredet tudnád elképzelni, mint könyvtáros/könyvesbolti eladó?

A főiskola alatt rendszeresen jártam könyvtárba, azonban most az elmúlt hetekben kimaradtak. Szeretem megvenni a könyveket, mivel minden egyes elolvasott könyvemhez ragaszkodom, és még kölcsön sem szeretem adni (maximum családtagoknak, de ott is jól meggondolom kinek). A könyvtárban mindig is idegen nyelvű könyveket vettem ki, és olvastam újra angol vagy német nyelven, mert sajnos nálunk elég drágák ezek a regények.

Agota Kristof Trilógia c. regényében volt Lucas az, aki egy könyvesboltot vezetett, és őrá nagyon illet ez a szerep. Otthon érezte benne magát, ezért én őt tudnám leginkább elképzelni, és hát ő az is volt egy ideig.

2. Milyen gyakran jársz könyvtárba? Egy vagy több könyvtárat látogatsz?

+Melyik kedvenc karaktereddel mennél szívesen könyvtárba?

A főiskola alatt a megyei könyvtárba és az intézményibe is jártam, bár az utóbbiba ritkábban. Most január óta nem voltam, de előtte rendszeresen jártam.

Hermionéval, mert ő is imád olvasni. Kíváncsi lennék, hogy milyen könnyű olvasmányt találna.

3. Szoktál ezt-azt találni a könyvtári könyvekben, amit az előző olvasó bennfelejtett a lapok között? Mit?

+Melyik kedvenc karakteredet látnád szívesen egy könyvjelzőn?

Nagyon ritkán találok akármit is, bár egyszer megtaláltam egy régi kölcsönzési jegyet. Rajta voltak azoknak a nevei, akik az elmúlt években kikölcsönözték a könyvet. Hát igazából nem túl sok név volt rajta.

Ez nehéz kérdés. Leginkább különféle sorozatoknak a szereplőit, pl. Miss Marple, Hercule Poirot, Harry Potter, Narnia. Az utólsó kettőnél szigorúan csak rajzolt formában, és nem filmbeli szereplők képeit szeretném.

4. Szoktál beszélgetni a könyvtárossal, szokott neked könyveket ajánlani!

+ Melyik könyves karakterrel beszélgetnél szívesen, mert véleményed szerint lenne közös témátok?

Nem túl sokat szoktam, mert mindig sietek be a polcokhoz és nézem, hogy milyen könyvek vannak. Azonban fősulin megismertek egy nagyon kedves könyvtárost, akivel még interjút is készítettem, és vele akkor is nagyon jól elbeszélgettünk.

Szintén Hermionéval, mert ő egy igazi könyvmoly volt. Mellesleg nagyon okos volt, és biztosan jó észrevételei lennének adott könyvekkel kapcsolatban.

5. Van kedvenc könyvtárad, akár a könyvek, akár a szépsége miatt?

+Ki az a karakter aki mostanában a legjobban idegesített és biztosan nem vinnéd el a kedvenc könyvtáradba?

Nem igazán van, bár tavaly voltam a Szabó Ervin Központi Könyvtárában, és hát nekem nagyon tetszett. Szép nagy termek voltak, nem volt összezsúfolva az olvasóterem sem, és még barátságos is volt a környezet. Vidéken sajnos nincs elég hely a könyvtáraknak, és sokszor zsúfoltak is.

Holden Caulfield volt, aki leginkább idegesített a viselkedésével, bár lehet büntetésképpen elvinném. Szerintem nagy valószínűséggel nem élvezné, mivel ott nem lehet dohányozni, és beszélgetni sem

6. kérdés. Nem könyvtár, de hasonló kezdeményezés a Könyvmegálló. A Te lakóhelyeden, vagy környezetedben működik könyvmegálló, kipróbáltad már? Mi a véleményed róla?

+Melyik az a könyv, aminek a legjobban örülnél, ha megtalálnád a könyvmegállóban?

Nagyon tetszik a könyvmegálló ötlete, de nálunk vidéken nincsen ilyen. Nem lenne rá túl nagy érdeklődés, és szerintem sokan nem is vinnék vissza a könyveket. Egyébként leginkább azoknak jó, akik nem állnak úgy anyagilag, hogy folyton új könyveket vegyenek. Valamivel kényelmesebb módszer ez, mint a könyvtár, hiszen itt nincsen adminisztráció.

Benedict Wells Különc c. regényének. 

Szólj hozzá