2015. dec 31.

Hónap könyve – december

írta: tees06
Hónap könyve – december

Most ebben a bejegyzésben nem szeretnék évet összegezni, ugyanis azt a holnapi napra tervezem. Most leginkább csak a szokásos Hónap könyve bejegyzésemet írom, és majd az új évben összegzem az elmúlt egy évet.

Fura belegondolni abba, hogy majdnem egy évvel ez előtt indítottam el a Hónap könyve bejegyzéseket, és valamiért olyan gyorsnak éreztem azt, hogy jöttek folyamatosan ezek a bejegyzések. Sajnos, ebben a hónapban sem olvastam annyit, amennyit szerettem volna, de majd lesz olyan időszak, amikor több időm lesz. Bízom abban, hogy januárban több regényre lesz időm, mert már a könyvespolcomon is gyűlnek a kötetek.

cropped-shutterstock_86389951.jpg

Igazából tartottam azt a hónapban is, hogy szintén négy könyvet olvastam és mind a négy más műfaj volt. Kezdtem a hónapot egy disztópiával, majd ifjúsági regényt, fantasyt és igaz történeten alapuló regényt is a kezembe vettem. A hónapban megkaptam egy újabb blogos díjat AniTiger bloggertől. Erre még szintén nem volt időm, de észben tartom, és januárban ki fogom tölteni. A  Dorothy Blog Award-ot ötletesnek tartottam, és ahogyan olvastam AniTiger kérdéseit is nem éppen a legkönnyebbek. Pontosabban elgondolkodtatóak, de nem fog rajtam kifogni.

A következő hónapba még nem tervezek túl sok mindent, de az biztos, hogy George R. R. Martin Lázálom c. regényéről fogok írni. Mindezek mellett szeretném elolvasni majd Jodi Picoult Tizenkilenc perc c. kötetét, illetve Brooke Davis Az elveszett és meglett dolgok könyve c. regényét is. Az utóbbit nagyon érdekesnek tartom a fülszöveg alapján, Jodi Picoult pedig nagy kedvencem és „visszatérő vendég” a blogon.

reader-clipart-student_reading_book_227_03.jpg

Az elmúlt egy hónapban tehát a következőeket olvastam:

James Dashner: Halálkúra

Gayle Forman: Hová tűntél?

Torey Hayden: Szellemlány

Michael Peinkofer: Gryphony – A griff bűvöletében

A hónapban valójában szerettem volna befejezni két megkezdett sorozatot is, ezért olvastam el Gayle Forman és James Dashner regényeit is. Valójában nem azt kaptam, amire számítottam. Nekem James Dashner sorozata esetén a második kötet volt az, amely igazán megragadott. Éppen ezért vártam volna többet a befejező résztől, de talán majd a Halálparancs jobban fog tetszeni. Ezt a regényt nyertem meg ugyanis a Könyvmoly Párbajon, amit bár még nem kaptam kézhez, de várom.

Gayle Forman regénye esetén pedig megragadott az, hogy most a fiú szemszögéből olvashattuk a történéseket. Szerintem kevés olyan regény van, ahol a narrátor fiú és romantikus regényről lenne szó. Én nem igazán olvastam még ilyet, és ez új volt számomra. Ezzel a kötettel csak az volt a bajom, hogy a befejezést kissé összecsapottnak éreztem, mert olyan gyorsan rendbe jött minden.

Torey Hayden Szellemlány c. kötete igazi meglepetés volt számomra. Olvasmányos regény volt, amely egy izgalmas esettanulmány. Nem szépirodalmi regény, hanem sokkal inkább egy eset elbeszélése. Nekem ez nem jelentett problémát, sőt változatosnak éreztem.

A hónapban az utolsó befejezett regényem pedig Michael Peinkofer A griff bűvöletében c. könyve volt. Már több mint egy hónapja megvan a regény, de vártam vele, mert ki akartam élvezni. Pontosabban úgy szerettem volna olvasni, hogy nyugodtan, amikor már nem kell annyit tanulnom, mint előtte. Éppen ezért feltettem a polcra és az elsők között vettem le, amint több időm lett. Nekem nagyon a szívemhez nőtt ez a történet, és várom a következő részt. Éppen ezért ez számomra most a hónap könyve, mert bár nagyon egyszerű regényről van szó, de nagyon tanulságos olvasmány az igaz szeretetről és barátságról.

Szólj hozzá

Hónap könyve