2016. nov 03.

Hónap könyve – október

írta: tees06
Hónap könyve – október

Azt hiszem sokan észrevették, hogy az elmúlt egy hónapban nem sok időm volt a blogra, de másra se igazán. Minden felületen eléggé visszavonultam, és ennek egyetlen oka, hogy októberben már tényleg beindult a tanulás, és nem túl sok szabadidőm volt. Kevesebbet olvastam annak ellenére is, hogy egyszer – kétszer éjszakáznom is kellett, pedig nagyon az esti tanulás ellen vagyok. Nem túl sokat írtam a hónapban, és bár szeptemberi összefoglalóban több tervet is vázoltam, de nem igazán valósítottam meg őket. Inkább csak október utolsó hetén értem rá jobban írni, és akkor kaptatok is plusz három bejegyzést.
49e5079c08a7076c0afc2002295dbca2.jpg

Azonban haladjunk időrendben, hogy mi is történt októberben. Elsejével befejeződött a Könyvmoly párbaj 2016-os fordulója, amit sikeresen teljesítettem. Eléggé megfeledkeztem erről, ugyanis az utolsó két hétben olvastam el az utolsó két regényt, valamint az utolsó napon este töltöttem fel az utolsó olvasmányomat. Szépen kiszámoltam az időzítést, de teljesítettem. Két bejegyzést írtam a Könyvmoly párbajjal kapcsolatban:

Könyvmoly Párbaj 2016 – Well done: Egy rövid írás a teljesített listámról, illetve egy – két észrevételről, tapasztalatról. A bejegyzésből elérhető az összes olvasmányom, amelyek közül sokakat különösen ajánlok. Nagy kedvenceket is találtam.

Könyvmoly Párbaj, a legújabb forduló: Ebben a bejegyzésben pedig az idei párbajról és az általam összeállított listáról olvashattok. Most bátrabb voltabb, és egy nehezebb listát választottam, mint tavaly. Aki szeretne jelentkezni, az még november 7-ig megteheti. Erről szintén találtok információt a bejegyzésben. Én csak annyit teszek hozzá, hogy az elmúlt két évben én nagyon megszerettem, és szórakoztatónak tartom. Másrészt, sok olyan blogot találtam, amelyeket azóta is rendszeresen olvasom.

halloween-for-blog-post-pic-3.jpg

Október végén pedig több bejegyzést is szántam a Halloweenek. Hirtelen jött az ötlet, mert egyáltalán nem terveztem, sőt eszemben sem volt, hogy közeleg ez az ünnep, de valahogy kedvet éreztem hozzá. Ezzel kapcsolatban is két bejegyzést írtam, amelyek esetén a cím eléggé árulkodó volt:

DIY könyvjelzők Halloweenra: Könyvjelzős bejegyzés, amely nekem különösen tetszett. Sok frappáns kivitelezést találtam, és örömmel osztottam meg veletek. Mindezek mellett a rövid elkészítési leírást is nagyon kreatívnak találtam. Semmi sem szabhat gátat a kreativitásnak.

Könyvajánló Halloweenre: Mindössze egy néhány kötetes ajánló, amelyet az őszi könyvajánlóm helyett hoztam. Szeptemberben októberre igértem az őszi könyvajánlót, de hirtelen ötletből halloweeni lett belőle. Többségét olvastam, de akad közte olyan is, amit még nem, viszont nagyon szeretnék. Az őszi könyvajánló pedig érkezik, ugyanis már meg is írtam.

Ahogyan említettem korábban, ebben a hónapban mindössze öt regényt olvastam. Ezek a következőek voltak:

Volt közöttük kellemes és kevésbé kellemes olvasmányok, illetve inkább nosztalgiázó hónapom volt, mert az öt regény közül három is újraolvasás volt. A Chris Colfer regényét szerettem, sőt igazán kellemes csalódás volt. Tetszett a szerző stílusa olyannyira, hogy olvasás után a filmet is megnéztem. Mellesleg nem tudtam, hogy Chris Colfer az egyik legnépszerűbb sorozatban, a Gleeben játszott. Teljesen véletlenül találtam a regényt, és nekem tetszett. Volt benne sok szarkazmus, de felidézte nekem a gimis éveket is. A filmmel hasonló érzésem volt, de a regény jobban tetszett, mert a film elején volt egy eléggé nagy spoiler.

Ezzel szemben Magos Judit regénye már nem nyerte el a tetszésemet. Egyetértek a szerzővel, és értem az álláspontját is, de nekem akkor is túlzás volt a regény. Demény nagyon idegesítő személyként jelenik meg, sőt nekem túl sok volt a folyamatos dicshimnusz, hogy mennyire király is Demény. Kissé lehetett volna visszafogottabb, és sokkal jobban tetszett volt, mert egyébként egy eléggé komoly témát érint a könyv.

A többi regény a hónapban pedig újraolvasás volt. Stephen Chbosky regényét majdnem két éve olvastam, de nekem nagy kedvencem. Örök kedvenc, és írtam is róla, hogy miért érdemes legalább egyszer, de inkább többször elolvasni. Szerintem senki nem fogja megbánni, ha egyszer elolvassa. Sőt, minden bizonnyal sokaknak nagy kedvencük is lesz. Szintén gimis történet, amely felidézte megint csak, hogy milyen is a középiskola. Érdekes egyébként, hogy az amerikai társadalomban mennyire nagy hangsúlyt fektetnek a középiskolás évekre, amely ebben a regényben is középpontban van. Nekem olyannyira tetszett, hogy ezt választom a hónap olvasmányának. Ha bővebben érdekel az ok, akkor olvasd el ezt a bejegyzést. 14681629_1137648716312951_3228830078229801273_n.jpg

J. K. Rowling negyedik kötetét pedig szintén csak ajánlani tudom, ahogyan a Harry Potter és az elátkozott gyermeket is. Tudom, hogy sokak nem elégedettek az utóbbi kötettel, de nekem összességében tetszett. Nagyon jól beleilleszkedik a történetbe, és bár nekem is van egy – két dolog, ami nem tetszett, de összességében kellemes olvasmány volt. Ha X év múlva megjelenik egy ehhez hasonló rövid folytatás, akkor azt is minden bizonnyal megvásárolom. Nem csalódtam, sőt örülök, hogy így is kaptunk valamiféle folytatást. Valójában ezzel a kötettel kapcsolatos az utolsó mondandóm. A hónapban nagyon vártam ezt a regényt, de észrevettem, hogy nem voltam ezzel egyedül. A blogon ugyanis hirtelen megnőtt az olvasottság, és csak az vettem észre, hogy egy nap több százan látogatják meg a blogot annak ellenére, hogy egy új bejegyzésem sem volt. Majd megláttam azt is, hogy ezt a bejegyzést már több mint ezren olvasták. Azóta is visszatérnek az olvasók, és ennek csak örülök. Szerintem ez a bejegyzés nagyon sokat elárul a nyolcadik kötetről. Nem vagyok elfogult a sorozattal kapcsolatban, de pesszimista sem ezzel a résszel.

Szólj hozzá

Chris Colfer Stephen Chbosky J. K. Rowling Hónap könyve Magos Judit