2016. dec 24.

Karácsonyi klasszikus

írta: tees06
Karácsonyi klasszikus

Cím: Diótörő

Szerző: E. T. A. Hoffmann

Fordító: Sárközy György, Juhász Andor

Kiadó: Móra Könyvkiadó

Oldalszám: 138 oldal

Kiadás éve: 1979

Ki ne hallott volna már a karácsonyi mesék körül a Diótörőről? De vajon az eredeti történetet ismeritek, vagy csak egy újabb feldolgozást? Én az utóbbiba tartoztam, így nemrégiben elolvastam a kötetet is. Összességében tetszett, mert egy nagyon aranyos és imádnivaló történet, és ebben az ajánlóban megtudhatod, miért érdemes elolvasni:

Alapmű

Először is alapműnek tekintem, amelyet már régen szerettem volna elolvasni. Most véletlen hozta úgy, hogy a kezembe került, de nekem nagyon tetszett. Klasszikus karácsonyi mesének tartom, de a korosztályt megválogatnám. Kicsit lejjebb részletezni fogom az okokat.  

Hangulatteremtő olvasmány

Ha ki szeretném emelni a történet egyik legnagyobb előnyét, akkor ezt választanám. Számomra tökéletes hangulatteremtő olvasmány volt már hetekkel ez előtt. Karácsonyra pedig szintén kitűnő választás, mert egy – két óra alatt el lehet olvasni. Délutáni kikapcsolódásnak is megfelelő választás a készülődések közepette.
9585161_959825a92ef8439e23bba967dee95ef0_wm.jpg

Imádnivaló szereplők

A gyerekek szerintem imádni fogják ezt a történetet, mert nagyon szerethetőek a karakterek. Mindezek mellett Marikával és a testvérével is könnyen azonosulhatnak, illetve szerintem minden gyerek álmodozott már arról, hogy a játékai életre kelnek, és biztosan minden gyerek segített volna nekik a megmentésben.

Imádnivaló történet

Izgalmas történetet kapunk, amely szintén szerethető, de van egy - két kissé morbid jelenet is. Emiatt inkább kisiskolás korban ajánlanám először, mert lehetségesnek tartom, hogy az óvodásoknak túlzottan nagy lesz a fantáziájuk. Csak egy – két véres jelenet van, amelyek nem igazán ijesztőek, de lehetséges, hogy a kicsik még jobban félnének.
131069_galeria_diotoro_es_egerkiraly_01.jpg

Nosztalgia

Ha idősebb fejjel olvassa az ember, akkor könnyen nosztalgiázó hangulatba kerülhet. Nekem megmosolyogtató volt, ahogyan a gyerekek civódtak a játékokon, és ahogyan várták a Karácsonyt is. Én is ilyen voltam, és jó érzés ilyen könyvekkel találkozni.

Megszeretteti az olvasást

Nagyon szép világba kalauzol, amely varázslatos. A történet végén nagyon tetszett, amikor Diótörő magával vitte Marikát, és bemutatta neki az otthonát. Sok érdekes helyre eljutunk, amely talán a történet legszebb része. Továbbá szerintem a gyerekek figyelmét és fantáziáját ezekkel könnyedén fel lehet kelteni, és hiába hogy klasszikus műnek számít már, szerintem épp úgy aktuális még most is, mint amilyen 50 évvel ez előtt volt, vagy 50 év múlva lesz.

Szólj hozzá

karácsony Könyv Diótörő E. T. A. Hoffmann