2016. dec 25.

Karácsonyi könyvajánló – avagy olvassunk ma este is

írta: tees06
Karácsonyi könyvajánló – avagy olvassunk ma este is

A karácsony sem múlhat el könyvek és olvasás nélkül, így összeállítottam egy rövid listát. Olyan köteteket gyűjtöttem össze, amelyekben megjelenik a karácsony, valahogyan köthetőek a télhez, illetve számomra kedves olvasmányok, vagy pedig azok lehetnek, hogyha elolvasom. Néhány regény ugyanis kívánságlistás, amelyeket majd idővel elolvasok.

8845d3a6250f5f920095cce0f64f2d97.jpg

Charles Dickens: Karácsonyi ​ének

Egy igazi karácsonyi mese, amelyet szinte mindenki ismer. Scrooge urat jól megleckéztetik és ráijesztenek, hogy csúnya vége lesz az életének, ha nem változtat, és ennek bizony sok tanulsága van. Aktuális kérdéseket feszeget, sőt különösen tetszett, ahogyan felidézték a Karácsony igaz lényegét is. (Bővebben: itt)

C. S. Lewis: Az ​oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény

Nem teljesen karácsonyi történet a szó szoros értelmében, de nekem mindig is az marad. Az a világ, ahol mindig tél van, de soha sem ünneplik a Karácsonyt, kissé elszomorító. Azonban a rövid történet nagyon gyerekbarát, és szintén azt tudom elmondani, hogy szép tanulságok fogalmazódnak benne. (Bővebben: itt)

cob.jpg

Dr. Seuss: Hogyan ​lopta el a Görcs a karácsonyt

Dr. Seusst a világ egyik legolvasottabb mesekönyvírójának tekintik, de szánom bánom, hogy én még egyetlen egy könyvét sem olvastam. A filmet régóta ismerem, és tervben van a regény elolvasása is, mert csak jót hallani róla. Kíváncsi vagyok a szerző humorára és illusztrációira, amelyet egyaránt dicsérnek.

E. T. A. Hoffmann: Diótörő

A Diótörőről tegnap osztottam meg egy rövid írást, hogy én miért is szerettem. Már ismertem a történetet, de most olvastam először. Korábban ugyanis csak többféle feldolgozást láttam, de idén mindenképp el akartam olvasni. Varázslatos mese, amely egyszerű, de mégis figyelemfelkeltő. (Bővebben: itt)

Hans Christian Andersen: A ​Hókirálynő

Nem olvastam még a történetet, de a fülszöveg alapján egy szerethető könyvnek tűnik, amiben az egyik testvér meg akarja menteni a fivérét a gonosz boszorkánytól. Nem túl sok minden derül ki belőle, de valamiért vonzanak a klasszikus mesék. Ez a regény eredetileg 1844-ben jelent meg.

homealone_battleplan.jpg

John Hughes: Reszkessetek, ​betörők!

Szerintem mindenki ismeri a filmet, de a könyvet nem biztosan. Rövid mese, de még nem olvastam. Ennek egyetlen oka, hogy a több mint egy héttel ez előtt rendelt csomagom nem ért ide karácsonyra. Ennek ellenére kíváncsian várom a meseváltozatot.

L. M. Montgomery: Anne ​karácsonya

A sorozattól különálló kötet, amelyben az írónő novelláinak egy részét gyűjtötték össze. Még ezt a kötetet sem olvastam, de kíváncsian várom, hogy milyen is Anne karácsonya. Biztosan ebben is okoz valamilyen apró galibát.

Mark Helprin: Téli ​mese

„Ez nem egy igazi történet. Ez egy szerelmes mese.” – áll a könyv borítóján, amely már eléggé figyelemfelkeltő. Még ezt a kötetet sem olvastam, de valamiért érdekel ez is. Újabb regény a kívánságlistámon, amelyet ez úttal a televíziós film reklámjának köszönhetünk. Az utóbbiból kiderül, hogy még a filmet sem láttam.

3_4.jpg

Matt Haig: A ​fiú, akit Karácsonynak hívnak

Végül pedig az egyik legnépszerűbb idei karácsonyi történetet hoztam. Ezt sem olvastam még, de nagyon kíváncsi vagyok rá. Sajnos, amikor meg akartam venni, akkor már elfogyott a boltból, de talán majd idővel sikerül beszereznem. Kíváncsian várom Télapó történetét.

Remélem, néhány kötettel sikerült felkeltenem az érdeklődéseteket. Valójában nekem most ezek a kedvenceim a karácsonyi történetek között, és szívesen olvasnám mindegyiket. Ez úton is kívánok mindenkinek békés boldog ünnepeket.

Szólj hozzá

karácsony Könyvajánló Charles Dickens Hans Christian Andersen John Hughes Dr. Seuss C. S. Lewis L. M. Montgomery Mark Helprin Matt Haig