2015. sze 27.

Őszi olvasmányok

írta: tees06
Őszi olvasmányok

A nyár folyamán folyamatosan tervben volt egy bejegyzés, amelyben a nyárra vonatkozóan könyveket ajánlok. Valójában a nyár elmúlt, és ezt mindannyian észre is vettük, ezért most az őszre való könyveket hoztam. Próbáltam olyanokat összeszedni, amelyekről már írtam a blogon, így tehát sokkal részletesebb véleményt is kaphattok, hogyha a linkre kattintotok. A kiválasztás során leginkább azt vettem figyelembe, hogy milyen érzést keltenek bennem. Olyan könyveket ajánlok, amelyek valamilyen módon az őszi időt idézik fel bennem, és szívesen olvasok ilyen, vagy ehhez hasonló műfajú regényeket.

dsc_0292.JPG

Camilla Läckberg: Eltitkolt életek

Egyetlen kötet, amit olvastam az írónőtől, de azóta is tervezem a folytatást. Az Eltitkolt életek egy nagyon jól megírt krimi, amely Svédországban játszódik. Valahogyan a mostani időjárás jut erről eszembe, ugyanis én mindent a könyvben kicsit ködösnek, esősnek képzeltem el. Nem emlékszem már pontosan arra, hogy mennyire volt részletezve benne az időjárás, de én így őriztem meg magamnak. Mellesleg, nem egy hétköznapi krimiről van szó, és egy ilyen regényt mindig szívesen vesz az ember a kezébe.

Christina Baker Kline: Árvák vonata

Vivian és Molly története kitűnő az őszi estékre. Egy idős és egy fiatal nő különös barátsága, amelyben igazán Vivian története kerül előtérbe. Egy igazán szórakoztató családregény, amely időnként megrázó, máskor pedig üdítő. Örülünk annak, hogy Vivian otthonra talál, és tisztességes emberek nevelik fel, de élete tartogat bőven meglepetéseket. Kijár neki jóból és rosszból is, de a könyv minden egyes percünket leköti. Egyáltalán nem unatkozunk, szinte alig lehet letenni.

C. S. Lewis: Az oroszlány, a boszorkány és a ruhásszekrény

Egy kedvenc részem a sorozatból, amelyet legelőször olvastam, és azóta is újraolvasok. A napokban fejeztem be immár negyedszer a regényt, de most sem volt unalmas. Bár egyáltalán nem idéződik fel benne az ősz, sokkal inkább a tél és a tavasz, de nekem ez egy nosztalgiázó kötet. Ősszel pedig többször is előfordul, hogy elgondolkozok bizonyos dolgokról. A Narnia pedig egy fontos sorozat nekem, amelyre mindig szívesen gondolok vissza. Ajánlom mindenkinek, ugyanis nagyon kellemes olvasmány kicsiknek és nagyoknak is egyaránt.

Fredrik Backman: A nagymamám azt üzeni, bocs

Néhány hete olvastam ezt a kötetet, amelyet csak ajánlani tudok. Nem azt kaptam, amit vártam, mert tény, hogy ez a regény sok meglepetést okozott nekem. Fredrik Backman-től szintén nem olvastam korábban semmit sem, de ez a könyve tökéletes kezdésnek bizonyult. Tartalmas volt, és az Árvák vonata c. könyvhöz hasonlóan ez is tipikusan az a történet, amelyet szívesen vesz a kezébe az ember esténként. Ez egy olyan kötet, amely nálam legszívesebben olvasott könyvek közé került.

Holly Black - Cassandra Clare: The Iron Trial – Vaspróba

A varázslótanoncokról szóló történetnek hamarosan megjelenik a második része, A rézkesztyű is. Holly Black és Cassandra Clare regénye igazán élvezetes mese azoknak, akik szeretik a mágikus történeteket. Mellesleg az időjárás teljesen az őszt idézi meg bennem. A barlangrendszerben otthont kapott iskola nagyon ötletes, és egyben varázslatos. Egy próbát mindenképpen megér, mert bár az első rész nem a legizgalmasabb, de annál több érdekességet tartalmaz. Egészen jó első kötet egy könyvsorozatnak.

Robert Galbraith: Kakukkszó

J. K. Rowling az egyik kedvenc íróm, és valahányszor összeállítok egy listát, akkor ő nem maradhat ki. Most is ez az eset áll fenn, ugyanis a Kakukkszó c. regénye kitűnő választás mindig minden időszakban. A második részt, A Selyemhernyót csak azért nem ajánlom, mert jobb az elsővel kezdeni azoknak, akik még nem ismerik a sorozatot. Egyébként véleményem szerint az sokkal jobban sikerült, és sokkal élvezetesebb. A Kakukkszó is egy érdekes világba kalauzol bennünket, amely nem más, mint a divat világa. Első hallásra nem túl kecsegtető, de aki belekezd a történetbe, az garantáltam nem fog csalódni. Cormoran Strike egy fantasztikus ember, akit kellő figyelemmel alkotott meg a szerző.

Szólj hozzá

ősz olvasmány