2016. aug 31.

Hónap könyve – augusztus

írta: tees06
Hónap könyve – augusztus

Bevallom őszintén, hogy most nem igazán vártam ez a havi összegzőt, mert bár sok mindenről tudok beszámolni, de véget ér a nyár. Ennek pedig nem örülök, mert ismét elkezdődik a tanulás, és nem tudom, hogy mennyi időm lesz a blogra. Az elmúlt egy hónapban jutott bőven, így sokféle bejegyzést is hoztam és nőtt az érdeklődés is a blog iránt. Mindig örülök annak, hogyha kapok visszajelzéseket egy – egy bejegyzéssel kapcsolatban, mert szívesen olvasom mások véleményét is egy – egy hasonló témával kapcsolatban. Ebben a bejegyzésben először is felelevenítem, hogy milyen témákról írtam az elmúlt egy hónapban. Augsztus első két hetében Harry Potterrel kapcsolatos bejegyzéseket hoztam, amelyek között voltak rövidebb és hosszabb hírek is, illetve különféle összeállítások. A következő bejegyzéseket posztoltam:

  • Ajándékötletek Potter rajongóknak: Szerintem egy nagyon színes összeállítás arról, hogy mennyiféle ajándékot, tárgyat is lehet vásárolni Potter fanoknak. A képekkel pedig igyekeztem minél látványosabbá tenni a felsorolásomat.
  • Mi történt Ronnal?: A Ront alakító Rupert Grinttel kapcsolatos összeállítás, amelyben karrierjének alakulásáról írtam. A legolvasottabb bejegyzésem lett a hónapban, amely nagy meglepetés volt számomra, mert kezdetben nem hittem, hogy néhány nap alatt több százan fogják olvasni.
  • Itt járt Malfoy: Hasonló összeállítás az előzőhöz képest, de Tom Feltonról szól, ahogyan a cím is mutatja. Rupert Grinthez hasonlóan neki is érdekesen alakult a karrierje.
  • Az ok, amiért Dobby az egyik legfontosabb szereplő: Utolsó összeállításom volt a Dobby jelentőségével foglalkozó cikk, amelyben sorra vettem azokat az eseteket, amelyért Dobby sokak kedvence lett, és amiért sokan sajnálták is halála miatt. Itt szerepet kapott a film és a könyv közötti különbség is. Én leginkább ennek a bejegyzésnek az írását élveztem.

1f5aac75eee83c6cf532cce0283b6411.jpg

A hónapban a másik témám pedig a mesék világa volt. Ezzel kapcsolatban is többféle bejegyzést írtam, amelyeket szintén élveztem. Szintén 5 bejegyzést írtam ezzel a témával kapcsolatban is:

  • Mesefigurák kedvenc olvasmányai: Egy szórakoztató és egyben vicces bejegyzés arról, hogy egyes meseszereplők mit olvasnak. A kedvenc olvasmányokból pedig jól tükröződik az egyes szereplők jellegzetességei is.
  • Mesés könyvjelzők: Színes összeállítás arról, hogy milyen könyvjelzőket lehet találni mesékkel kapcsolatosan. A bejegyzésben kategorizáltam ezeket, így a modern meséktől a klasszikusig mindenféle történet szerepet kapott.
  • Olympus istenei book tag: Ezt a book taget azért töltöttem ki, mert nagyon megragadta a figyelmemet. Ötletesnek találtam a különféle címeket.
  • Kritika a Fel c. filmről - A válasz, hogy miért érdemes élni: Egyetlen egy filmes értékelésem volt a hónapban a Fel c. filmmel kapcsolatban. Egy elgondolkodtató, de nagyon szórakoztató film kicsiknek és nagyoknak egyaránt. Én nagyon örültem, hogy volt szerencsém ehhez a filmhez, és nem tudom, hol bujkált előlem az elmúlt években.
  • Érdekességek a sárkányokról: A mesés témával kapcsolatban ennek a bejegyzésnek az írását élveztem a legjobban, mert imádom a sárkányokat. A kedvenc mitológiai teremtményeim, és ebben a bejegyzésben számos érdekességet gyűjtöttem össze velük kapcsolatban.

A szeptemberi hónapban várható terveimmel kapcsolatosan csak röviden annyit szeretnék megjegyezni, hogy először krimikkel szeretnék foglalkozni. Több összeállítás is tervben van, illetve regényekről is írni fogok. A héten még várható lesz Angela Marsons Elfojtott sikoly c. kötetéről kapcsolatos recenzióm, illetve szeretnék majd a svéd irodalomból is hozni bűnügyi regényeket, hiszen az elmúlt években egyre nagyobb szerepet kapnak. Most azonban térjünk vissza az elmúlt hónapban olvasott regényeimre. Összesen 9 regényt olvastam, amelyen most én magam is meglepődtem. Voltak közötte rövidebb novellák is, de a 9 közül, itt mindössze egy novelláról nem írtam. Ez a Harry Potter előzmény novellája volt, amely mindössze négy oldalas volt, viszont ha valakit érdekel a véleményem róla, akkor molyon megtalálhatja az értékelésemet. A következő regényeket olvastam:

Valójában a hónapban voltak nagyon emlékezetes olvasmányaim és kevésbé maradandóak is. Kisebb csalódás volt számomra Andrew Nicoll regénye, mert több minden is ellenérzést váltott ki bennem, de nem szeretném emiatt leírni a szerzőt. Már kinéztem egy másik regényét, mert szeretnék adni még neki egy esélyt. Azonban Miss Jean Milne-ről szóló bűnügyi regénye nem nyerte el a szimpátiámat. Mindezek mellett a többi regénnyel már teljesen elégedett voltam, bár vannak azért különbségek.

Régóta vártam már a Harry Potter and the Cursed Child c. folytatását a sorozatnak, amely esetén teljesen megértem egyes rajongók nemtetszését. A dráma műfaj számomra is szokatlan volt, de ettől eltekintve nem éreztem rossznak a történtet. Sőt kissé megjegyezném azt is, hogy nagyon ötletesek voltak abban, hogy hová vezették vissza az egész történetet. Engem megfogott ez a téma, de tény, hogy Rowling regényként jobban kidolgozta volna. Azonban drámának kitűnő lett a történet nyolcadik kötete.

covers_395169.jpg

Cressida Cowell Hősök kézikönyve a halálos sárkányokhoz c. kötetével kapcsolatban egy sajátos bejegyzést írtam a hónapban, mert nem ismételgettem magamat abban, hogy miért szeretem a sorozatot. Röviden csak azt emeltem ki, hogy miben tetszik nekem a hatodik rész, és miben érzem másnak a korábbi kötetekhez képest. Ezt a részt mellesleg különösen ajánlom mindenkinek.

Michael Peinkofer regénye nem elégítette ki az elvárásaimat teljes mértékben. A sárkányok szövetsége ugyanis nem volt nekem annyira élvezetes, mint a sorozat első része. Itt is találkoztam bőven izgalmas és sejtelmes részekkel, de kicsit többet vártam. Remélem, hogy majd a későbbi kötetektől megkapom azt, amire még mindig várok.

A Harry Potter és a Titkok Kamrája c. regényről írt bejegyzésemmel egy új sorozatot indítok a blogon, ugyanis szeretném feleleveníteni a részeket, és ezekkel a bejegyzésekkel összefoglalom azokat a történéseket, amiért szeretem azt az adott részt. Júliusban már olvasható volt az első kötetről, most pedig megírtam a másodikról is. Nekem továbbra is nagy kedvenc ez a kötet is, mert egy nagyon jól felépített történetet láthatunk.

A hónap utolsó két regénye volt számomra a Bane krónikák első két része. Erről tegnap írtam egy rövid összefoglalót, hogy én hogyan látom a két rész közötti különbséget. Valójában az első kötet nem nyerte el a tetszésemet, de a másodikkal már 360 fokos fordulatot vettem. Érdekes mind a kettő történet, és már most látom, hogy Magnus Bane mennyire sajátos karakter. Kíváncsi vagyok, hogy milyen történetek várnak még rám.

dsc_0029.JPG

Szándékosan hagytam a bejegyzés végére Fredrik Backman Az ember, akit Ovénak hívnak c. regényét, ugyanis ez volt számomra a legemlékezetesebb olvasmány. Szintén a napokban írtam meg az értékelésemet, de nem azért, mert nem élveztem volna. Régen olvastam már ennyire emberi történetet, amely ennyire meg tudott érinteni és el tudott gondolkodtatni. Ove hétköznapi karakter, akit mindannyian ismerünk, de mégis számos új dolgot mond nekünk a regény. Mindenképpen megéri elolvasni, mert Fredrik Backman nem véletlenül tett nemzetközi hírnévre első regényével. Számomra még A nagymamám azt üzeni, bocs c. kötetétől is emlékezetesebb lett.

A következő oldalakon vagyok megtalálható: 

Szólj hozzá

Film Mese Harry Potter Könyv Hónap könyve