2017. jan 18.

Legek lista - 2016 top könyvei - második kör

írta: tees06
Legek lista - 2016 top könyvei - második kör

Ahogy korábban megígértem, most folytatom a legek listámat. Az előző bejegyzés eléggé statisztikaira sikerült, hiszen több kategória is azzal volt kapcsolatos, hogy éppen melyik volt a leghosszabb, legrövidebb, esetleg a legolvasottabb olvasmányom. Azonban most inkább a valódi kedvenceimet emelem ki, akiket bármikor szívesen újraolvasnék. Az elmúlt évemhez hozzátartozik, hogy megfogadtam magamnak a havi egy idegen nyelvű könyv elolvasását. Ez sikerült, meg nem is, hiszen decemberben nem volt már időm rá, de így is összesen 16 idegen nyelvű regényt olvastam. A havi egy könyv is meglett, és eléggé jó köteteket olvastam.

books-sized02.jpg

Kedvenc idegen nyelvű olvasmány

Jesse Andrews: Me and Earl and the Dying Girl – Véletlenül találtam erre a kötetre a könyvtárban, és ahogy beleolvastam, azonnal megtetszett. Hozzáteszem, hogy a filmet nem szerettem, sőt eléggé unalmas volt számomra. A regény viszont teljesen más érzéseket keltett bennem. Fiatalos, amely tele van a fiatalokra jellemző szlenggel, viszont nagyon megnyerő a történet.

Mark Haddon: The Curious Incident of the Dog in the Night-time – Még korábban olvastam a regényről egy ajánlást, hogy mennyire jól hasznosítható angol olvasmány. Körülbelül két nap alatt olvastam el, mert nagyon olvasmányos a regény. Egy tizenéves autista fiúról szól, aki szép lassan rájön arra, hogy az apja hazudott neki az anyjával kapcsolatban, ezért hamarosan útnak indul. Nem éppen a legzökkenőmentesebb utazás vár rá.

Rainbow Rowell: Eleanor & Park – Régóta el akartam már olvasni valamit a szerzőtől, mert mindig kíváncsi vagyok azokra, akiket éppen sokan szeretnek. Rainbow Rowell pedig már eléggé régóta bestselleres szerző, ezért amikor szintén véletlenül a kezembe akadt a kötet a könyvtárban, akkor gyorsan ki is kölcsönöztem. Nagyon szép történet volt, és igazán egyedi.
948-041jpg.jpg

Az idegen nyelvű regényeim között is szinte csak olyan szerzőkkel találkoztam, akik újak voltak számomra, és mindegyiküket meg tudnám említeni az új kedvenc szerzőim között, de a következő három személy mégis olyan, akiktől biztosan fogok olvasni idén is.

Új kedvenc szerző

Lois Lowry: Az emlékek őre – Számomra az egyik kedvenc regényem volt, és amint befejezem a jelenlegi sorozataimat, folytatom ezzel a történettel. Nagyon tetszett Lois Lowry stílusa és az egész disztópikus világa is. Kíváncsi vagyok arra, hogy mit fog kihozni a regényekből. Mellesleg ez a sorozat tökéletes példa arra, hogy attól, hogy valami régen íródott, még nem biztos, hogy már elavult. A sorozat majdcsak egyidős velem.

Fredrik Backman: Az ember, akit Ovénak hívnak – Bár már 2015-ben is olvastam a szerzőtől, de igazán nagy kedvencem ezzel a regényével lett. Azóta a filmet is megnéztem, és bár nem jobb, mint a könyv, de nagyon élvezetes adaptáció lett. Visszaadja a regény hangulatát, és mindenkinek csak ajánlani tudom. A szerző humora mind a könyvben, mind a filmben visszaköszön.

Holly Black – Cassandra Clare: A rézkesztyű – Szintén egyik szerző sem új számomra, de valójában a Magisztérium sorozat ezzel a kötettel került be a kedvenceim közé. Remélem, hogy a harmadik részt még idén meg tudják jelentetni, mert kíváncsian várom a folytatást. Pontosan úgy fejezték be ezt a részt, hogy azonnal tovább szeretném olvasni.
14349043_10210479584335930_2139750732_n_1.jpg

Kedvenc szerzők mellett új kedvenc krimikkel is találkoztam. A három közül legnagyobb kedvencem Angela Marsons lett, akinek hamarosan olvasni fogom a legújabb könyvét. Ha csak fele annyira lesz jó, mint az előző, akkor is nagyon jól fogok szórakozni.

Új kedvenc krimi

Angela Marsons: Elfojtott sikoly – Ezt a regényt mindenkinek olvasnia kell, aki szereti a krimiket. Nekem a nyáron az egyik kedvenc regényem lett. Hihetetlenül bravúros a szerző stílusa, és az egész történet is, amely könnyedén magával ragadja az olvasót. Én végig agyaltam azon, hogy melyik nyom hová is vezet, és végül így is meg tudott lepni a szerző. Mellesleg egyáltalán nem volt hatásvadász a befejezés annak ellenére, hogy óriási csattanó volt.

Camilla Läckberg: A hableány – Szeretem a szerző regényeit, pedig még csak kettőt olvastam tőle. Azonban most már biztos vagyok benne, hogy az egész sorozatot olvasnom kell. Skandináv krimik közül a kedvencem.

Robert Galbraith: Gonosz pálya – A harmadik kötettel úgy érzem, hogy kiteljesedett a szerző a bűnügyi regények esetén, bár továbbra se hiszem, hogy nem tud több meglepetést okozni. Remélem, lesz folytatása a sorozatnak, bár biztos vagyok benne, mert a történet befejezése eléggé nagy kérdőjelet hagyott bennünk.

rv-aj375_bkrvki_g_20130118002854_1.jpg

A kedvenc krimik mellett kedvenc ifjúsági regényeim is lettek, amelyek közül egy – két szerző nagy meglepetés volt nekem. .

Új kedvenc ifjúsági irodalom

John Boyne: Barnaby Brocket és a szörnyű dolog, ami vele megesett – John Boyne történelmi regénye, A csíkos pizsamás fiú nagy kedvencem, és örültem, amikor találkoztam ezzel a kötetével. Nem is tudtam a létezéséről, és valójában teljesen más világ. Barnaby Brocket egy igazán nagyon kedves fiú, aki elég sok kalamajkába kerül a története során. Azonban én egy valamit hiányoltam, még pedig, hogy nem lett folytatás. Kíváncsi lennék, hogy mi is történt vele.

Kristina Ohlsson: Az üveggyerekek – A szerző regénye egy nagyon egyszerű és rövid történet, amely nekem tetszett. Azóta is folytatni szeretném a sorozatot, de nem könnyű megszerezni a köteteket. Valahányszor vásárolni akarok, mindig azt írják, hogy nincsen készleten.

Sophie Kinsella: Hová lett Audrey? – Hirtelen felindulásból vásároltam meg a regényt, de mégis nagyon tetszett. Kicsit kételkedtem benne, hogy túlságosan nyálas lesz, de egyáltalán nem volt ilyen. Szerintem sok tizenévesnek a kedvencei közé kerülhet.
school1_1.jpg

A fentebb említett kötetek inkább kikapcsolódást, szórakoztatást nyújtanak egy – egy hosszú este után, de a következő kategória könyvei már sokkal jobban elgondolkodtatják az olvasót.  

Új kedvenc elgondolkodtató regényem

Jodi Picoult: Tizenkilenc perc – Az iskolai bántalmazás nem egy könnyed téma, de szerintem olyan, amiről beszélni kell, és nem pedig homokba dugni a fejünket. Minden iskolában jelen van, de változó mértékben. Jodi Picoult ezzel a regényével is elgondolkodtatja az olvasót, hogy kit is kellene itt sajnálni. Azt, akit éveken át bántalmaznak, és hozott egy rossz döntést, vagy az áldozatokat, akik éveken keresztül bántalmazók voltak?

Markus Zusak: A könyvtolvaj – Holokauszt téma, de kicsit másként. Megmutatja a másik oldalt, hogy milyen volt azoknak, akik otthon maradtak. Liesel pedig nemcsak bátor ebben a történetben, hanem egy igazán eszes lányként is megismerhetjük.

Péterfy-Novák Éva: Egyasszony – Már nagyon régen olvastam ezt a könyvet, de még most is emlékszem, hogy mennyire megdöbbentő ez a könyv. Minden egyes oldalán érződik az élet, és hogy szívből ír a szerző. Nem akarja megszépíteni a dolgokat, és nem akarja azt sem, hogy minél olvasmányosabb legyen a regénye. Szimplán leírja azt, amit és ahogyan gondol.
13988725_10210199841342530_1309258778_n_1.jpg

Minden jó könyv ellenére idén is találkoztam olyanokkal, amelyek fekete listásak lettek végül számomra. Valamiért nagyot csalódtam bennük, és utolsóként ezt a kategóriát mutatom nektek. Nem elrettentés, és nem is lejáratás a célom, de úgy éreztem, hogy ezek a könyvek is részei a listámnak.

Az év fekete listája

Andrew Nicoll: Miss Jean Milne titokzatos élete és különös halála – A könyvvel leginkább az volt a problémám, hogy félrevezető volt, és unalmas lett a történet. Mellesleg nem igazán volt tartós könyv, amely már 10-20 oldal után szó szerint darabokra esett szét.

Brooke Davis: Az elveszett és meglett dolgok könyve – Összességében tetszett a történet, de úgy éreztem, hogy többet is ki tudott volna hozni belőle a szerző. Kicsit csalódott voltam emiatt, mert egy nagyon jó történetet ismerhetünk meg. Néha azonban elsikkad az egész cselekmény, és úgy érezni, hogy semmi sem történik, máskor viszont alig tudjuk letenni.

Magos Judit: Demény – Most én ugatok – Nem is olyan régen olvastam ezt a regényt, de talán ezen akadtam ki a legjobban. Támogatom a szerzőt, illetve azt is, amit csinál. Egyetértek vele mindenben, de nekem Demény túl sok volt. Amilyen öntelt figurának lefestette, az nekem túlzás volt.

Szólj hozzá

Jodi Picoult Jesse Andrews Kristina Ohlsson John Boyne Lois Lowry Markus Zusak Sophie Kinsella Cassandra Clare Mark Haddon Holly Black Robert Galbraith Fredrik Backman Camilla Läckberg Rainbow Rowell Péterfy - Novák Éva Brooke Davis Andrew Nicoll Angela Marsons Magos Judit